שתף קטע נבחר

חשד: תקף מינית ילדות באמצעות אפליקציית מיוזיקלי

תושב אריאל בן 48 נעצר בחשד שהתחזה ברשת לנערה, ולאחר מכן יצר קשר דרך אפליקציות פופולריות עם עשרות ילדות ונערות מכמה מדינות וביצע בהן מעשים מגונים. המשטרה: "פדופילים מנצלים את הרשת לאיתור קורבנות"

חשד לתקיפה מינית נרחבת באמצעות אפליקציות פופולריות בקרב בני הנוער בישראל: היחידה הארצית של המשטרה עצרה את ז'אק זרקה, תושב אריאל בן 48, בחשד שפגע מינית בעשרות ילדות ונערות ברשת האינטרנט תוך כדי שימוש באפליקציות Musical.ly, ooVoo, Kik ו-SpinChat. לפי החשד, זרקה ביצע בילדות ובנערות מכמה מדינות בעולם מעשים מגונים ואף כאלו הנקשרים לעבירת אינוס באמצעות הרשת בעודו צופה בהן.

 

החקירה החלה בעקבות תלונה שהתקבלה ברשות אכיפה בחו"ל וטופלה במסגרת שיתוף הפעולה הבינלאומי ביחידה הארצית של משטרת ישראלית. הודות לפעילות מאומצת במישור המודיעיני והחקירתי ושיתוף פעולה הדוק עם מגוון רשויות אכיפה, נחשף החשד לכך שזרקה יצר קשר עם קטינות נוספות במדינות שונות תוך שהוא מתחזה בעצמו לקטינה.

 

בחקירה עלה חשד שלפיו האיש חשף עצמו בהמשך בפני חלק מהקורבנות את זהותו האמיתית, תוך שהוא מעמיד פנים כי הוא חבר של הקטינה שאליה התחזה. במשטרה ציינו כי לחשוד שעוסק כמורה פרטי וכן כמדריך טיולים הייתה נגישות לילדות ולנערות מתוקף עבודתו. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של זרקה עד יום שלישי השבוע.

 

המשטרה ביקשה מקורבנות נוספים של החשוד לפנות בהקדם לתחנת המשטרה הקרובה ולהגיש נגדו תלונה. במשטרה גם ביקשו להזהיר שוב את הציבור מהסכנות האורבות ברשת: "אפליקציות המכוונות לקטינים עולות באופן תדיר בתיקי חקירה וניכר כי פדופילים מנצלים אותן על מנת לתור אחר קורבנות".

 

עוד אמרה במשטרה כי "אנו פונים להורים, לילדים ולבני הנוער לגלות ערנות, לפקח ולהזהיר שוב ושוב לא ליצור/להיענות לשום סוג של תקשורת עם זרים ברשת, להימנע משליחת תמונות או סרטים אישיים לזרים, כיוון ואלו עשויים לשמש לסחיטתם או להיות מופצים.

 

"מורים, מחנכים, מדריכים והורים: נא לעודד ילדים ובני נוער לדווח למבוגר או למשטרה באם הם נפגעים או חשים מאוימים על ידי משתמש אינטרנט. על הורים המעניקים לילדיהם גישה אל הרשת לוודא כי הילדים מודעים לכללי גלישה בטוחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים