שתף קטע נבחר

נשיא הפיליפינים למשטרה: אתם מושחתים, זה בדם שלכם

רודריגו דוטרטה נתן למשטרה יד חופשית במלחמה בפשיעה והתוצאה הייתה 6,500 הרוגים. אבל כעת הוא יוצא במסע טיהור נגד שוטרים שרצחו אשת עסקים דרום קוריאנית ואחרים, סחטו וגנבו במהלך עבודתם: "מושחתים מן היסוד"

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה אמר היום (יום ב') שכוח המשטרה שמנהל עבורו את המלחמה הקטלנית בפשיעה "מושחת מן היסוד", אבל הבהיר שימשיך להילחם בפשיעה עד יומו האחרון בתפקיד בשנת 2022.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ    

 

דוטרטה הודיע שבכוונתו "לטהר" את המשטרה לאחר שורה של שערוריות שבהן שוטרים נתפסו מבצעים רצח, סחיטה ושוד תוך שימוש במלחמת הסמים כמסווה לפשעיהם. "אתם השוטרים, אתם הכי מושחתים. אתם מושחתים מן היסוד. זה בדם שלכם", אמר דוטרטה לכתבים בהתייחסו לפרשה שמסעירה את הפיליפינים שבה שוטרים ביחידה ללוחמה בסמים עמדו ככל הנראה מאחורי רצח של אשת עסקים דרום קוריאנית במשרדי המשטרה הלאומית.

 

קרא לטהר את השורות במשטרה, אבל האריך את המלחמה בסמים עד ל-2022. דוטרטה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קרא לטהר את השורות במשטרה, אבל האריך את המלחמה בסמים עד ל-2022. דוטרטה(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הנשיא הפיליפיני אמר שקרוב ל-40 אחוזים מכוח המשטרה במדינה מעורב בפעילויות לא חוקיות. דבריו הקשים נאמרו שבעה חודשים לאחר שנכנס לתפקיד והטיל על המשטרה לעמוד בחוד החנית של תוכניתו להילחם בפשיעה הגואה ולחסל את הסחר בסמים.

 

מאז השבעתו של דוטרטה לתפקיד נורו למוות יותר מ-2,500 בני אדם בפיליפינים, ולטענת הרשויות מדובר בחשודים בסחר בסמים ובעבירות אחרות. במשטרה טענו כי בכל מקרה של ירי פתחו השוטרים באש מתוך הגנה עצמית. אלא שארגוני זכויות אדם וקרובי המשפחה של הקורבנות לא קונים את גרסת המשטרה והרשויות בכלל. לטענתם, חלק מהקורבנות היו אנשים חסרי הגנה, שלרוב הניחו רובה ליד גופתם מנוקבת הכדורים. לפי נתוני הממשלה הפיליפינים, קרוב ל-4,000 בני אדם נוספים נהרגו בנסיבות שאין להן הסבר. על רוב קורבנות אלה היו סימנים על הגוף שתייגו אותם כסוחרים בסמים או כמשתמשים בסמים.

 

דוטרטה נבחר לנשיאות בייחוד בשל הבטחתו להביא חוק וסדר למדינה האסייתית ולחסל את הסחר בסמים בפרק זמן של שלושה עד שישה חודשים מרגע כניסתו לתפקיד. הוא גם הבטיח שמאה אלף בני אדם ייהרגו ושגופות רבות יושלכו למפרץ מנילה כדי שהדגים ישמינו מאכילתן. עם כניסתו לתפקיד הרחיב דוטרטה את טווח הפעולה שלו במלחמה בסמים עד למרס 2017, אולם היום הוא אמר שמלחמה זו לא תסתיים כל זמן שהוא נשיא. "אני ארחיב אותה עד ליום האחרון של הכהונה שלי", הוא אמר. "מרס לא תקף עוד".

 

בפיליפינים, כהונת הנשיא מוגבלת לכהונה אחת של שש שנים ודוטרטה לא יוכל להמשיך בתפקידו עם סיומו ב-2022.

 

בעקבות דבריו הקשים של דוטרטה על משטרת הפיליפינים, מפקד המשטרה הלאומית רונלד דלה רוזה הכריז שכל היחידות למלחמה בסמים ברחבי המדינה יושעו במסגרת טיהור השורות. עם זאת, בפיליפינים יש מי שמטילים ספק בדבריו של דוטרטה ובזעם שלו נגד המשטרה המושחתת, בייחוד לאור העובדה שהוא מעניק יד מאוד חופשית לשוטרים להרוג בשם המלחמה בסמים גם כשהוא יודע שרבים מהם מושחתים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים