שתף קטע נבחר

סוריה מכחישה את השמועות: "אסד לא חולה"

בתקשורת הערבית פורסמו שלל דיווחים שהמלחמה גובה מחיר בריאותי כבד מהנשיא הסורי: "הוא עבר שבץ ונמצא בהתאוששות". הממשלה פרסמה תמונה עדכנית והדפה את השמועות: "מצבו מצוין, הוא עובד כרגיל"

 

 

לשכת הנשיאות הסורית פרסמה היום (ג') תמונה עדכנית של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, במהלך פגישה עם תעשיינים מדמשק ופרבריה שמפעליהם נפגעו במהלך שנות המלחמה. פרסום התמונה נועד בין השאר להזים שמועות שהנשיא סובל מבעיות בריאותיות. בפגישה אמר אסד כי "הרצון לחיים אצל הסורים הוא אחד האלמנטים החשובים בעמידה האיתנה של סוריה".

 

בימים האחרונים פורסמו בתקשורת הערבית שלל שמועות על מצבו הבריאותי של הנשיא בן ה-51. בכלי תקשורת ערביים, סעודים בעיקר, נטען כי נשיא סוריה עבר שבץ או שהתגלה אצלו גידול מוחי שהצריך את אשפוזו בבית חולים באזור דמשק.

אסד בפגישה עם התעשיינים ()
אסד בפגישה עם התעשיינים
  

בסוף השבוע לשכת הנשיאות הסורית הכחישה באופן גורף את הדיווחים, וטענה כי מדובר בהמשך המלחמה התקשורתית נגד סוריה. "מצבו הבריאותי של אסד מצוין והוא עובד כרגיל", הבהירה לשכת הנשיאות, אולם לאחר מכן פרסם עיתונאי ברשת אל-ג'זירה גרסה שונה.

 

לפי פייסל אל-קאסם, עיתונאי בריטי ממוצא סורי, הוא קיבל מידע "שמאומת ב-90%" כי אסד אכן עבר שבץ מוחי וכרגע נמצא בהתאוששות. גורמים המקורבים למשטר הסורי מיהרו להכחיש את הדברים גם אחרי הפרסום של אל-קאסם שעורר הדים רבים. אתמול פרסמה לשכת הנשיאות הסורית כי אסד קיבל שיחת טלפון מנשיא ונצואלה ניקולס מדורו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיתונאי של אל-ג'זירה בטוח: "עבר שבץ"
מומלצים