שתף קטע נבחר

10 שנות מאסר לצעיר שהצית דירה וגרם למות השכנה

סמיח רג'בי הצית דירה בירושלים ב-2015 וגרם למותה של אורית לונדון שהתגוררה בקומה מעל. הוא נידון גם למאסר על תנאי בגין שיבוש הליכים. נאשם שני בפרשה כבר נדון למאסר. משפטה של נאשמת שלישית טרם הסתיים

 

 

גזר דין שני בפרשת ההצתה שהובילה למותה של אורית לונדון בירושלים לפני שנתיים: 10 שנות מאסר נגזרו היום (ג') על סמיח רג'בי מכפר עקב, שהורשע בהצתת הדירה בפסגת זאב בינואר 2015, ובכך גרם למותה משאיפת עשן של הצעירה שהתגוררה בקומה מעל.

 

בית המשפט המחוזי בעיר אישר את עסקת הטיעון שעליה חתם רג'בי (25) עם הפרקליטות, ובמסגרתה הוא נידון גם לחמש שנות מאסר על תנאי בשל שיבוש הליכי משפט. הוא יפצה ב-240 אלף שקל את משפחתה של לונדון, וישלם עשרת אלפים שקל לבעל הדירה שהוצתה.

 

מדובר בגזר דין שני בפרשה, שבה שלושה נאשמים בסך הכול. הרקע לאירוע הקטלני הוא סכסוך בין דודו של רג'בי וזוגתו (נאשמת ששמה אסור בפרסום) לבין בני זוג אחרים שהתגוררו בקומה השנייה בבניין ברחוב בצלאל בצראווי בפסגת זאב, מתחת לדירתם של לונדון ובעלה יונתן.

אורית לונדון (צילום: רחל כהן) (צילום: רחל כהן)
אורית לונדון(צילום: רחל כהן)

על פי כתב האישום, ב-23 בינואר 2015 טיילו רג'בי, הנאשמת וקרוב משפחה נוסף בשם מחמד שוויקי (21) בתל אביב, והחליטו לשרוף את הדירה של אותם בני זוג. רג'בי התקשר כמה פעמים לגבר כדי לוודא שהזוג לא בבית, וסמוך ל-3:05 לפנות בוקר הגיעו השלושה למקום. שוויקי חיכה למטה בזמן שרג'בי והנאשמת נכנסו לבית, גנבו חפצים ולאחר מכן הציתו את המיטה הזוגית.

 

כתוצאה מהשריפה התלקחה הדירה והאש התפשטה לקומה השלישית שבה ישנה לונדון. בעלה יונתן עבד באותו לילה ולא היה בדירה. לונדון שהתעוררה מהאש הספיקה להתקשר אליו ולצעוק "יש אש, יש אש", עד שאפסו כוחותיה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום מצאו אותה במקלחת מחוסרת הכרה. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם ומתה כעבור שבוע.

 

רג'בי ושוויקי הואשמו גם בשיבוש הליכי משפט לאחר שניסו לתאם גרסה שלפיה הנאשמת ביקשה מהם להסיע אותה לבית חברתה על מנת להביא ממנה בגדים, והיא עלתה לבית לבד בעוד הם נשארו מחוץ לבית.

 

לפני שנה נדון שוויקי ל-26 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי. משפטה של הנאשמת עדיין לא הסתיים.

 

עו"ד בני ליבסקינד מפרקליטות מחוז ירושלים מסר אחרי מתן גזר הדין: ""הנאשם וידא שהדיירים לא בבית בעת ההצתה, אולם לא הטרידה אותו האפשרות שהנמצאים בבניין ייפגעו מהאש והעשן כפי שקרה בסופו של דבר. מדובר במסכת אירועים מקוממת שמבטאת זלזול בחיי אדם, וסופה בתוצאה החמורה ביותר - מותה של אורית לונדון. אנו סבורים שההרשעה, הטלת עונש המאסר ופיצוי משפחת המנוחה משדרים מסר של אפס סובלנות להתנהגות אלימה מעין זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים