שתף קטע נבחר

לאחר הסרת הגידול: הרמטכ"ל חוזר לתפקידו

11 יום לאחר הניתוח להסרת הערמונית בשל גידול סרטני, ישוב מחר איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל

חוזר לפקד על צה"ל: ארבעה ימים לפני שובו המתוכנן, יחזור מחר (יום ג') רב-אלוף גדי איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל. איזנקוט אושפז לפני כשבועיים במחלקה האורולוגית של בית החולים בילינסון בפתח תקווה ועבר בהצלחה ניתוח להסרת הערמונית בשל גידול סרטני מקומי שהתגלה בגופו. לפני הניתוח הועברו סמכויותיו של איזנקוט לסגנו, אלוף יאיר גולן. השרים אישרו טלפונית את מינוי ממלא מקום הרמטכ"ל עד 5 בפברואר או עד לשובו של איזנקוט לתפקידו - וכאמור מחר הוא יחזור לתפקיד.

איזנקוט. חוזר לתפקיד הרמטכ"ל (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
איזנקוט. חוזר לתפקיד הרמטכ"ל(צילום: יאיר שגיא)

פרופ' ג'ק בניאל, מנהל המערך האורולוגי בבית החולים בילינסון, עדכן לאחר הניתוח - לפני עשרה ימים - על מצבו של איזנקוט: "ההתאוששות של הרמטכ"ל מצוינת. הוא שוחרר לביתו למנוחה. צפי ההחלמה מהניתוח הוא כשבועיים, שבמהלכם הוא יגיע לביקורת. אני מאחל לו רפואה שלמה".

 

עוד לפני הניתוח החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לאחר התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את כהונתו של איזנקוט לארבע שנים. איזנקוט ניהל עד אשפוזו סדר יום רגיל שכלל סקירות ביטחוניות וישיבות הערכת מצב.

 

הסיבות הישירות להיווצרות סרטן הערמונית עדיין אינן ידועות, אך ניתן לומר כי המחלה מתפרצת כאשר תאים בערמונית עוברים תהליך של מוטציה ומתחילים להתרבות בצורה שיוצאת מכלל שליטה, לאחר שנפגם המנגנון הפנימי המפקח על קצב גדילה מסודר של התאים.

 

בערמונית, שלא כמו בסוגי סרטן של איברים אחרים, קצב התחלקות התאים הממאירים הוא איטי מאוד. לכן, למרות השכיחות הגבוהה יחסית של סרטן הערמונית בקרב גברים מבוגרים, אין למחלה זו מאפיינים קליניים ברורים ומיידיים, ופעמים רבות החולה לא חש במחלתו. התפרצות מחלת סרטן הערמונית עלולה להיות מלווה בכאבים, בקשיים בהטלת שתן ובתסמינים אחרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דו"צ
הרמטכ"ל איזנקוט
צילום: דו"צ
מומלצים