שתף קטע נבחר

האריזה שאחרי הסערה: תושבים מעמונה חזרו עם המשאיות והארגזים

תושבים מהמאחז המפונה שבו אליו הערב, לאחר העימותים האלימים, כדי לארוז את הציוד שבביתם. הריסות הבתים צפויות להתבצע, על פי הערכות, בשבוע הבא. התושבים יעבירו את הלילה ביישוב עפרה הסמוך, שם הכינו להם קרוואנים. בשל הקור העז הבעירו השוטרים שנשארו בעמונה מדורות

 

 

 

אורזים את תכולת הבתים אחרי העימותים והפינוי. תושבים מהמאחז המפונה עמונה שבו בערב (יום ה') ליישוב כדי לפנות ציוד. משרד הביטחון דאג לשלוח למקום עשרות משאיות, ופועלים פיזרו ארגזים מחוץ לבתים שנמצאים כעת בשטח צבאי סגור וייהרסו ככל הנראה בשבוע הבא.

 

בשל הקור העז, השוטרים שעדיין נמצאים בעמונה הדליקו הערב מדורות כדי להתחמם. בנוסף, הוצבו במקום עמודי תאורה כדי לאפשר עבודה במהלך הלילה. תושבי עמונה שפונו ישהו בתקופה הקרובה באכסניה במדרשה בעפרה ובקרוואנים שהוכנו להם ביישוב.

 

 

 

 (צילום: מתי עמר, TPS) (צילום: מתי עמר, TPS)
(צילום: מתי עמר, TPS)

 (צילום: מתי עמר, TPS) (צילום: מתי עמר, TPS)
(צילום: מתי עמר, TPS)

שוטרים מתחממים ליד מדורה בעמונה ()
שוטרים מתחממים ליד מדורה בעמונה

ערב ראשון במאחז המפונה ()
ערב ראשון במאחז המפונה

 (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
(צילום: גיל נחושתן)

 (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
(צילום: גיל נחושתן)

מהמשטרה נמסרה הערב ההודעה הבאה: "משטרת ישראל השלימה את המשימה שהוטלה עליה לפינוי היישוב עמונה מתושבים ומאנשים נוספים בהתאם להחלטת בית המשפט ולהנחיית הדרג המדיני, על מנת לאפשר לצה"ל ומשרד הביטחון לפנות את הבתים והתשתיות.

 

"המשטרה פינתה את כלל תושבי היישוב למדרשה ביישוב עופרה. בנוסף, הרחיקה המשטרה למעלה מ-1,000 אנשים שהגיעו למקום חלקם, על מנת להזדהות עם המתיישבים, חלקם על מנת למחות וחלקם, על מנת לנסות למנוע את פינוי היישוב בכוח.

 

"בכך, השלימה המשטרה את המשימה שהוטלה עליה וסיימה את תפקידה במבצע הכולל. כ-13 צעירים נעצרו לאחר שהפרו את הסדר במקום והשתמשו באלימות כנגד השוטרים. במהלך המבצע, שהחל אתמול בשעות הבוקר, נפצעו כ-60 שוטרים, חלקם טופלו במקום וחלקם פונו לקבלת טיפול בבתי החולים באזור. כל השוטרים שנפצעו מוגדרים כעת במצב קל, וחלקם אף חזרו כבר לפעילות מבצעית".

 

  

 

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אמר כי "משטרת ישראל נערכה באופן מסודר מבעוד מועד, במדרג יכולות זמין, על מנת לאפשר פינוי שקט ומכובד ולהימנע ככל האפשר מפגיעה במפונים, או בכוחות הביטחון. השוטרים הונחו ותורגלו לפעול ברגישות ובסובלנות, תוך איפוק מקסימלי מול תושבי המקום, מתוך התחשבות ברגשות הכאב של התושבים, ומתוך ההבנה כי מדובר במשימה רגשית מורכבת מאוד.

 

"משטרת ישראל הייתה ערה לגורמים אחרים שהגיעו ליישוב ולא היו בשליטה כלשהי של הנהגה ציבורית ו/או חינוכית מכל סוג ולכן נערכה לאופציה בה תידרש להתמודד עמם. כנגד כל גילויי האלימות, בוודאי זו הקיצונית, משטרת ישראל תפעל למצות את הדין כנגד פורעי החוק, כפי שהיא נוהגת דרך קבע ועל סמך כלל הראיות שנצברו על ידה במהלך המבצע".

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

פינוי המאחז הסתיים בצהריים לאחר שכוחות משטרה גדולים התעמתו עם המתבצרים בבית הכנסת במאחז והצליחו לפנות אותם. כוחות הביטחון שפעלו להסרת הביצורים וההשתלטות על בית הכנסת, נתקלו בהתנגדות עזה ואלימה. שוטרים הגיעו לבית הכנסת עם פטיש 5 ק"ג כדי לפרוץ את הדלת והסתייעו בכבאים שמצוידים בכלי ריתוך, כדי לפרוץ את לוחות הברזל שהוצבו במטרה למנוע את הכניסה פנימה.

 

לפחות 17 שוטרים נפגעו בעימות עם המתבצרים בבית הכנסת, וחלקם דיממו כתוצאה מאבנים, מטפי כיבוי, קרשים וצבע שהושלכו לעברם. אל חדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם פונו היום שבעה נפגעים מעמונה, בהם שוטרים ושוטרי מג"ב, כולם במצב קל. אל חדר המיון בהדסה הר הצופים פונו 12 נפגעים - ארבעה אזרחים ושמונה שוטרי מג"ב. למעט שוטר מג"ב שמצבו קל-בינוני, כולם במצב קל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתי עמר, TPS
המכולות בעמונה
צילום: מתי עמר, TPS
מומלצים