שתף קטע נבחר

חזרו לעמונה כדי לארוז: "הוצאנו את המזוזות"

תחושת מועקה ליוותה את התושבים האחרונים ששבו למאחז כדי לארוז את חפציהם, חלקם בטוחים כי ישובו לגבעה. שוטר שנפגע בפינוי בית הכנסת סיפר: "זרקו עלינו קרשים וברזלים כשניסינו לפרוץ פנימה"

 

אחרוני תושבי עמונה שבו הבוקר (יום ו') להשלים את אריזת חפציהם מהמאחז, שפינויו הושלם אמש. "זה קשה, זו מכה כואבת אבל אני לא שבור", אמר יעקב רודיק, אחד התושבים. "התחושות קשות. תוך שעתיים אתה אמור לארוז את החיים שלך בארגזים. לא זה קל. הוצאנו את המזוזות עכשיו. מזוזות, שומרי דלתות ישראל". 

 

רות בנימין הגיעה לסייע לבנה שהתגורר במאחז. היא סיפרה כי הבן, הרב יעקב בנימין, רעייתו וששת ילדיהם, התגוררו בקרוואן ו"גירשו אותם שלשום. זה לא נגמר, אנחנו עוד נשוב לפה. אנחנו מרגישים עוול נורא. זורקים את המשפחות לכלבים. אני בקושי יכולה לדבר", סיפרה.

בית הכנסת בעמונה הבוקר (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
בית הכנסת בעמונה הבוקר(צילום: גיל נחושתן)

 (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
(צילום: גיל נחושתן)

 (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
(צילום: גיל נחושתן)

פינוי עמונה אתמול (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פינוי עמונה אתמול(צילום: EPA)

אלימות נגד שוטרים בפינוי המאחז (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אלימות נגד שוטרים בפינוי המאחז(צילום: EPA)
 

גם אתמול הגיעו כמה תושבים לארוז את רכושם. ליד כל בית הוצבה מכולה וכמה עובדי קבלן אף סיפקו להם בשטח ארגזי קרטון וסייעו באריזת החפצים. טובה אנטמן התגוררה במאחז יחד עם בעלה ושני ילדיה בשלוש השנים האחרונות. היא סיפרה על תחושה "קשה, משפילה, עצובה. השמאל הקיצוני מנהל לנו את החיים, מנהל לנו את המדינה. הרוב לא בחר בו אבל הוא מנצל את מערכת המשפט ועושה יד אחת עם האויבים שלנו כדי לגרש אותנו". אנטמן העידה כי בתקופה הקרובה יתגוררו בני המשפחה במדרשה בעפרה, ובשבועיים הקרובים כל אחד אמור למצוא לו דירה שכורה בסביבה.

הניצבים שבתאי וגזיאל מבקרים את רס"ל מכלוף בבית החולים (צילום: דוברות משטרה ) (צילום: דוברות משטרה )
הניצבים שבתאי וגזיאל מבקרים את רס"ל מכלוף בבית החולים(צילום: דוברות משטרה )
 

 (צילום: דוברות משטרה ) (צילום: דוברות משטרה )
(צילום: דוברות משטרה )

במהלך פינוי בית הכנסת נפצעו עשרות בני אדם לאחר שעשרות נערי גבעות התבצרו בו ותקפו באלימות את השוטרים שבאו לפנותם. מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי וראש אגף משאבי אנוש, ניצב גילה גזיאל, ביקרו אמש את השוטרים והלוחמים הפצועים בבית החולים הדסה הר הצופים.

 

רס"ל יוסי מכלוף תיאר למפקד מג"ב את שהתרחש: "ספגנו התנגדות קשה מצד המתבצרים, כבר בנסיון שלנו לפרוץ פנימה זרקו עלינו חפצים, קרשים וברזלים". מכלוף שבר את הקרסול במהלך עימותים עם המתבצרים בתוך בית הכנסת.

 

מפקד מג"ב אמר: "אני גאה בך ובכל הלוחמים שהיו איתך על כך שעמדתם במשימה בצורה מכובדת וראויה. הפגנתם מקצועיות יוצאת דופן במהלך הפינוי כולו. מצד אחד רגישות שראו כל אזרחי ישראל, ומצד שני נחישות ועמידה איתנה". ניצב שבתאי איחל ליוסי ולשאר הלוחמים והשוטרים החלמה מהירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
אורזים בעמונה
צילום: גיל נחושתן
מומלצים