שתף קטע נבחר

נורי איש השלג: המפרץ הערבי נצבע לבן

מזג אוויר לא שגרתי באמירויות: שלג כיסה את הר ג'יס, מנופים קרסו ברוח של דובאי - והערבים יצאו לבנות אנשי שלג עם כאפיות ודגלי אדום-שחור-ירוק

כשמדברים על המפרץ הערבי חושבים על מדבר, חול, טמפרטורות גבוהות וחיפושים אחר מזגן, אבל מזג האוויר המשוגע הופך עולמות גם שם, וביום שישי האחרון מצאו עצמם תושבי איחוד האמירויות משתעשעים בשלג.

 

האטרקציה הראשית הייתה בהר ג'יס שבצפון המדינה המפרצית, באמירות ראס אל-חיימה. שלג כבד כיסה את ההר, שגובהו 1,900 מטר.

 

תושבי המדינה המפרצית העלו לרשתות החברתיות תמונות וסרטונים מהשלג בהר. הוא ירד כשמערכת חורפית סוערת פקדה את האמירויות. "תראו!", נשמע צועק אחד התושבים שתועדו בסרטון, והצלם עונה לו "השבח לאללה".

אנשי השלג של האמירויות ()
אנשי השלג של האמירויות


רבים העלו לרשתות החברתיות תמונות של בובות שלג בנוסח מזרח תיכוני – עם כאפייה או עם דגלי איחוד האמירויות. היה מי שהעלה לאינסטגרם תמונה שבה נראה מד טמפרטורות מורה על מינוס חמש מעלות.

שלג כבד בקאבול, אפגניסטן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
שלג כבד בקאבול, אפגניסטן(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

השירות המטאורולוגי של איחוד האמירויות פרסם אזהרה לאזרחים, ובה התריע מראות לקויה בגלל החול וחפצים שעפים לכל עבר. אזרחים התבקשו שלא להגיע לחופים, משום שמהירות הרוח שם הגיעה ל-50 קמ"ש.

 

בדובאי החשש הוכח כמוצדק: מנוף קרס ביום שישי באחד הבניינים שם. איש לא נפגע, אבל כלי רכב עלו באש ואחרים ניזוקו.

 

בשתי מדינות מוסלמיות אחרות, שכן רגילות למשקעים לבנים, אפגניסטן ופקיסטן, ירד בסוף השבוע שלג כבד ועשרות בני אדם נהרגו. שלג כבד כיסה בין השאר את הבירה האפגנית קאבול. במחוז בדחשאן שבצפון אפגניסטן נהרגו בתוך יומיים 19 בני אדם במפולות, בקריסת גגות ובתאונות דרכים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים