שתף קטע נבחר

לוחם סטר לפלסטיני אזוק - ומואשם בהתעללות

הפרקליטות הצבאית החליטה להגיש כתב אישום נגד לוחם מפיקוד העורף, שכבר סיים את שירותו, כחצי שנה לאחר שסטר לכאורה לעציר שהיה אזוק ומכוסה עיניים. בתוך כך, גזר הדין של אלאור אזריה יינתן ב-21 בפברואר

הפרקליטות הצבאית החליטה בשבועות האחרונים להגיש כתב אישום נגד לוחם משוחרר בטענה שהתעלל בפלסטיני אזוק לפני כחצי שנה. מאז התקרית, החייל, ששירת כלוחם חילוץ והצלה בפיקוד העורף, השתחרר מצה"ל וכעת הוא ממתין לתחילת משפטו.

 

על פי כתב האישום, בסוף חודש יולי 2016 עצרו כוחות צה"ל את הפלסטיני עומר השאם יונס קפישה והביאו אותו למשמורת זמנית במוצב "מול נבו" שבגזרת יריחו. באותו הזמן הוצבו בבסיס לוחמים מגדוד שחר של פיקוד העורף.

 

אחד החיילים בגדוד ליווה את הפלסטיני בשעת לילה לבדיקות במרפאה כשהוא אזוק באזיקון ועיניו מכוסות בפלנלית. לפי כתב האישום הלוחם הבחין בפלסטיני העצור וסטר לו בפניו.

 

הלוחם הודה בחקירתו במיוחס לו ומאז התקרית המשיך לשרת כלוחם בגדוד עד למועד שחרורו. בעקבות חקירת מצ"ח שהתנהלה בנושא, נמנעו בגדוד מלהעמידו לדין משמעתי. התובע הצבאי סגן רן עוזר החליט להאשים את הלוחם בסעיף חמור של התעללות וכן בהתנהגות שאינה הולמת.

 

בסביבתו של החייל טענו שהאישום בהתעללות אינו פורפורציונלי לאירוע. כמו כן הם ציינו כי מדובר באירוע בודד שאינו משקף את עברו הנקי של הלוחם ותרומתו בשירות מלא כחייל קרבי.

 

עורכי הדין סרן ליאור עייש וסרן ציפי יצחק חיים, המייצגים את הנאשם מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "מרשנו סיים שירות צבאי מלא ותקין בתפקיד לחימה, וכתב האישום הוגש לאחר שחרורו. אנחנו עדיין לומדים את חומר החקירה שהועבר לפני ימים בודדים, לכן בשלב זה לא נוכל להגיב לאישום".

 

משפט אזריה: גזר הדין ב-21 בפברואר

בתוך כך, הבוקר (א') נקבע סופית מועד מתן גזר הדין של החייל אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בפורים שעבר. הקראת גזר הדין תתקיים בבית הדין הצבאי בקריה ב-21 בפברואר בשעה 15:00, על ידי ראש ההרכב אל"מ מאיה הלר.

אזריה. גזר הדין ב-21 בפברואר (צילום: אביגיל עוזי) (צילום: אביגיל עוזי)
אזריה. גזר הדין ב-21 בפברואר(צילום: אביגיל עוזי)

בשבוע שעבר הסתיים שלב הטיעונים לעונש והתביעה הצבאית ביקשה להשית על אזריה מתחם ענישה שבין 3 ל-5 שנות מאסר, עם המלצה לגזור את עונשו ברף הנמוך של המתחם.

 

אזריה מצדו, ביקש מהשופטים לדון אותו "לפי מידת הרחמים, אחרי עשרה חודשי עינוי שבהם התרסקה משפחתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אילוסטרציה. התעלל בעציר אזוק
צילום: shutterstock
מומלצים