שתף קטע נבחר

מות הנער מקריסת הסל: עונשים קלים לשני נאשמים נוספים

אושרו הסדרי הטיעון עם שני הנאשמים האחרונים בפרשת מותו של אלון רונן בן ה-15 בבית ספר בת"א ב-2012. על מנהל מחלקת הספורט בעירייה הוטלו שעות עבודה לתועלת הציבור. מנהל אגף משאבי חינוך נידון למאסר על תנאי. איש מ-6 הנאשמים בפרשה לא ייכנס לכלא

 

אלון רונן ז"ל ()
אלון רונן ז"ל

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (ב') את דינם של שני נאשמים נוספים בפרשת מותו של הנער אלון רונן ז"ל מקריסת סל בבית ספר בתל אביב ב-2012. הצדדים הגיעו להסדרי טיעון, ובית המשפט קיבל את בקשתם. מרדכי אמברם, מנהל מחלקת הספורט בעירייה שהודה בביצוע עבירת סכנה לילדים, לא יורשע וירצה 100 שעות עבודות לתועלת הציבור, ואל-מלך טרטנר, מנהל אגף משאבי חינוך שהורשע בעבירה של סכנה לילדים, נידון למאסר על תנאי.

 

אלון ז"ל, בן 15 במותו, נהרג לאחר שעמוד כדורסל שקרס בבית הספר "אביב" שבצפון תל אביב פגע בו. לפני כשנתיים הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שישה נאשמים באשמת גרימת מוות ברשלנות, לאחר שהסל קרס כתוצאה מהצטברות קורוזיה בצדו הפנימי.

 

סנגורו של טרטנר, עו"ד אילן שדי, מסר: "מרשי טען למן ההתחלה כי אין לו מעורבות ובוודאי שאין לו אחריות לטרגדיה שאירעה. גם הפרקליטות בהגינותה הכירה בכך, ואני מדגיש כי בית המשפט אישר הסדר אשר משקף בבירור עובדה זו. במלוא הצער וההבנה לכאבה של המשפחה, ואנו משתתפים בצערה, התוצאה המשפטית צודקת וראויה בנסיבות העניין".

העמוד שקרס והרג את אלון בבית הספר שבו למד (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
העמוד שקרס והרג את אלון בבית הספר שבו למד(צילום: מוטי קמחי)

ארבעה נאשמים נוספים בפרשה כבר הגיעו לעסקאות טיעון בעניינם והוטלו עליהם עונשים דומים ומקלים. על מנהלת בית הספר "אביב", אושרה דנה, הוטלו 120 שעות לתועלת הציבור והרשעתה בוטלה. נאשם נוסף שלא הורשע ויבצע 120 שעות לתועלת הציבור הוא ישראל יצחקי (56), בעל תפקיד במנהל החינוך של העירייה, לאחר שהודה בעבירה של סכנה לילדים.

 

שני נאשמים נוספים - עופר רגב (60) ואברהם אבולעפיה (63) הורשעו בגרימת מוות ברשלנות ונגזרו עליהם שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.

 

עו"ד אילן שדי ( ) ( )
עו"ד אילן שדי( )

לאחר מתן גזר הדין לגבי ארבעת הנאשמים בחודש דצמבר, מחתה דפנה, אמו של אלון ז"ל, על אי הרשעת המנהלת ואמרה: "הייתם מסכימים שהילד שלכם יהיה בגן או בבית ספר שמנהלת כזו אחראית עליו? לא עניין אותי שתלך לבית סוהר, אלא שתפסיק להיות אחראית על ילדים. הסכימו לוותר לה על הרשעה פלילית, שייתכן שהייתה מונעת את המשך כהונתה כמנהלת בבית הספר. היא נכשלה בניהול בית הספר. איפה משרד החינוך?".

 

 

האם הוסיפה אז: "נחמה על האובדן שלי לא אוכל לקבל, גם לא בבית המשפט. אף אחד לא יוכל להחזיר את אלון, אבל קיוויתי לצדק שימנע אסון נוסף".

 

יואל, אביו של אלון, הגיע לדיון עם שברי עמוד הכדורסל שקרס על בנו: "אני מחזיק את הבסיס של עמוד הכדורסל. לקחתי אותו חודש אחרי המקרה, אחרי שאלון נהרג. הסל היה לא תקני ולא נעשה כלום לגביו. אם למנהלת בית הספר הייתה גינה עם עמוד כזה והגנן היה מתריע על עמוד רופף, אני בטוח שהיא הייתה מטפלת בו. כל זה היה נמנע אם היו מטפלים כראוי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים