שתף קטע נבחר

אמריקה תחילה, אבל מי מספר 2?

קרב פארודי עולמי, אחרי נאום טראמפ. הולנד: "כל יתר השפות כושלות. גרמנית? זה פייק". גרמניה: "יש לנו את פסטיבל הבירה הטוב בעולם". דנמרק: "בת הים הקטנה היא ענקית, כמו הידיים שלך". שווייץ: "אנחנו לא שטוחים כמו הולנד". צפו בסרטונים שאותם כבר ראו עשרות מיליונים

 

 

 

מי מספר 2? את השאלה הרת הגורל הזו שואלות מדינות רבות בעולם מאז נאום "אמריקה תחילה" של דונלד טראמפ בטקס ההשבעה בוושינגטון - ויש מי שכבר הבין שצריך לעשות הכול כדי לקבל את תשומת לבו של מנהיג העולם החופשי. הראשונים שהבינו זאת היו ההולנדים. סרטון פארודי, שקורא לטראמפ להצהיר על הולנד כעל מספר 2 שלו, גרף כבר יותר מ-20 מיליון צפיות ברשת. וזו הייתה רק ההתחלה. צפו בסרטון ההולנדי בתחילת הכתבה, ובמתחרות על מספר 2 - בסרטונים הנוספים.

 

"זהו מסר מממשלת הולנד. הנשיא היקר, ברוך הבא לסרטון ההיכרות הזה עם הולנד. זה הולך להיות סרטון נהדר. זה הולך להיות לחלוטין פנטסטי", מתארים כותביו של אותו סרטון פארודי את תחילתו - ואז מסבירים מדוע הולנד צריכה להיות בראש סדר העדיפויות, מיד אחרי אמריקה כמובן. "אנחנו דוברים הולנדית. זו השפה הכי טובה באירופה. יש לנו את כל המילים הכי טובות. כל שאר השפות כושלות. דנית - אסון מוחלט. גרמנית - זו אפילו לא שפה אמיתית. היא פייק. זו שפה מזויפת".

 

 

וזה ממש לא ההסבר היחיד: "יש לנו פארק פונים, שהוא בוודאות פארק הפונים הטוב בעולם. אתה יכול לרכב עליהם, אתה יכול לצאת איתם לדייט, אתה יכול לתפוס להם בפוני, זה פנטסטי. אנשים אומרים לנו שיש לנו את המערכת הכי טובה להתחמקות מתשלומי מס. היא פשוט לא תיאמן. כדאי לך להגיד לבנים שלך להציב את כל העסקים שלך, סליחה, שלהם, כאן. לא תצטרך לשלם אף מיסים בכלל. אפס! זה מגוחך!".

 

"ואחרון אחרון חביב", מגיעים יוצרי הסרטון לעיקר, "יש לנו תלות כבירה בארצות הברית. ענקית. אם תדפוק את נאט"ו, אתה הולך להפוך את הבעיות שלנו לגדולות שוב. הן הולכות להיות ענקיות. הן הולכות להיות עצומות. זה נכון. בבקשה אל. אנחנו לחלוטין מבינים שזה הולך להיות - אמריקה במקום הראשון. אבל תרשה לנו רק לומר: הולנד במקום השני? זה בסדר? תודה שצפית, ומיטב האיחולים. יש לנו את מיטב האיחולים בהולנד. הם נהדרים. זו האמת".

 

 

 

 

הסרטון הזה הפך כאמור לוויראלי ועשה גלים ברשת, ובעקבותיו יצרו קומיקאים רבים סרטונים מתחרים - כדי להביא את מדינתם אל המקום השני הנכסף. הגרמנים, למשל, הדגישו בפני טראמפ כי "התרבות הגרמנית היא הטובה בעולם. הנה האוקטוברפסט. זה פסטיבל הבירה הטוב בעולם. ויש הרבה שתן. השתן הטוב בעולם". הם ניסו לדחוק את הולנד מהמקום השני: "הכול כתום בהולנד ואנחנו אוהבים את זה לחלוטין, כי גם אתה כתום, אבל ההולנדים הם אנשים רעים". לסיום ציינו - "אם אתה לוחץ על הכפתור האדום – כך נראית גרמניה", והראו את מפת איטליה.

 

בדנמרק אמרו לטראמפ: "לכם יש פסל החירות, לנו יש את בת הים הקטנה. אבל אל תתבלבל - היא לא קטנה, היא ענקית. כמו הידיים שלך". השווייצרים אמרו: "יש לנו המדינה הכי סקסית באירופה. תראה את ההרים האלה. אנחנו לא שטוחים כמו הולנד. הם כל כך שטוחים, פשוט נורא. אנחנו גם אוהבים להתייחס לנשים שלנו רע. לא נתנו להם לבחור עד 1971, במקומות מסוימים אפילו עד 1990. אנחנו תופסים אותם בזכויות האדם. זה נהדר".

 

בסרטון הפורטוגלי אמרו יוצריו: "המייסד שלנו העיף את הערבים ממה שהפכה להיות למדינה שלנו. אנחנו יודעים מה אתה חושב - הוא יכול להיות מזכיר מדינה מצוין. הוא מת, עצוב". ואפילו בקזחסטן התגייסו למשימה להביא את מדינתם למקום השני הנכסף: "אנחנו המדינה הכי טובה באסיה. יש לנו אנשים מדהימים, עם השמות הכי טובים. כמו הנשיא שלנו, נורסולטן נזרבייב. אדם נהדר, כמעט כמוך. הוא הנשיא מאז 1990, מאז שהמדינה קיימת, אפילו אם לפי החוקים יש להחליפו. אבל אם הנשיא מעולה, למי אכפת?".


פורסם לראשונה 05/02/2017 22:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים