שתף קטע נבחר

 

רכבת השלום תיסגר לימים - בגלל "חפרפרות" הענק

במרס תיסגר התחנה בת"א לכמה ימים, עקב תחילת הפעלת מערכת ה-TBM - מכונות החפירה הענקיות של הרכבת הקלה

מכונות החפירה הענקיות של הרכבת הקלה מתחילות לפעול - ובעקבות זאת צפויה להיסגר בחודש הבא לכמה ימים תחנת רכבת השלום בתל אביב. בעקבות הפעלת מערכת ה-TBM והחפירה מתחת למסילות הרכבת, תיסגר התחנה הגדולה הסמוכה לקניון עזריאלי לכמה ימים במהלך מרס. זאת, מטעמי בטיחות ועקב חשש שהמערכת עלולה לפגוע במסילות. כפי הנראה, רכבות מהצפון יסתיימו בתחנת תל אביב מרכז, ואילו רכבות מהדרום ייעצרו בתחנת תל אביב ההגנה. עדיין לא נמסר מתי בדיוק תיסגר התחנה.  

 

הכירו את TBM: המכונה שתחפור את גוש דן    (עריכה: בן שפייר)

הכירו את TBM: המכונה שתחפור את גוש דן    (עריכה: בן שפייר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

בשבוע שעבר החלה נת"ע בהיערכות לכריית מנהרות הקו האדום של מטרופולין תל אביב. במסגרת ההכנות, בוצעו עבודות לחיזוק הקרקע סמוך לאתר גלי גיל ברמת גן, ממנו צפויות לצאת מכונות החפירה הענקיות על תוואי הקו האדום - בין היתר בחיבורים לתחנות רכבת ישראל.

 

מכונות TBM מכונות "חפרפרות". שם המכונה נגזר מראשי תיבות של Tunnel Boring Machine - מכונה לחפירת מנהרות. המכונה מורכבת מכמה חלקים - ראש הקידוח שחופר את המנהרה, חלקים שתפקידם לבנות את מעטפת המנהרה וכן חדרי בקרה ששולטים בה".

רכבת השלום. תיסגר לכמה ימים (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
רכבת השלום. תיסגר לכמה ימים(צילום: דנה קופל)

סוג המכונה משתנה לפי סוג הקרקע שבה חופרים - קיימת מכונת TBM המתאימה לחפור בחול, וכזו שעתידה לפעול בכריית המנהרות בגוש דן. יש מכונה המתאימה לאבן רכה ויש לאבן קשה - כמו זו שפעלה בחפירת קו הרכבת תל אביב-ירושלים. מכונת TBM שוקלת מאות עד אלפי טון ואורכה נע בין 120 ל-140 מטר.

 

בחזית המכונה יש ראשי קידוח שעל ידי סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה. על חזית ראש הקידוח יש כפות שאוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח. משם הוא עולה למערכת מסועים והם משנעים את החומר מחוץ למנהרה.

 

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך העבודות להקמת הרכבת הקלה בת"א, תפעיל חברת נת"ע מכונת ענק לכריית מנהרות (TBM), בתוואי העובר מתחת למסילות רכבת ישראל. בעת החפירה תיתכן היחלשות הקרקע מתחת המסילות ולכן תופסק תנועת הרכבות בין תחנת ת"א ההגנה לתחנת ת"א מרכז סבידור".

 

"תנועת הרכבות תחודש לאחר שיושלם המעבר של מכונת ה-TBM ולאחר שרכבת ישראל תבצע עבודות לשיקום המסילות באותו האזור, ככל ותדרשנה. בימים אלו נעשית עבודה משותפת עם חברת נת"ע, על מנת להבין מהו היקף העבודות והעיתוי המדויק. רכבת ישראל ומשרד התחבורה פועלים להקטנת ההשפעה על תנועת הנוסעים ומתן פתרונות חלופיים".


פורסם לראשונה 05/02/2017 23:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים