שתף קטע נבחר

האנס יניב נחמן עשוי להשתחרר אחרי חצי שנה בכלא

חמישה חודשים לאחר שהחל לרצות את עונשו בגין אונס, אמורה ועדת השחרורים לדון בעניינו של יניב נחמן. אחת מנפגעותיו: "המערכת גורמת לי להרגיש שהמלחמה הזו היא לחינם"

 

יניב נחמן (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
יניב נחמן(צילום: אוהד צויגנברג)

ועדת השחרורים שליד השב"ס תדון בקרוב בבקשתו של יניב נחמן לקיצור עונשו. כך פורסם הבוקר (יום ג') ב"ידיעות אחרונות". נחמן הורשע בעבירת אונס ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר.

 

הוא הודה והורשע במסגרת עיסקת טיעון באונס ובמעשה מגונה בצעירה. במהלך החקירה נגדו בדקה המשטרה תלונות של נשים נוספות שטענו שהוא טשטש אותן באמצעות סם אונס. בשל קושי בהוכחות הוסר סעיף זה מכתב האישום. עונשו של נחמן הוחמר בבית המשפט העליון לאחר שבית המשפט המחוזי גזר עליו עונש קל של שישה חודשי עבודות שירות.

 

שופטי בית המשפט העליון קבעו שלא ניתן להרשיע אדם באונס ולא לשלוח אותו למאסר בפועל. על נחמן נגזרו 18 חודשי מאסר, ומהם הפחיתו את ששת החודשים שבהם היה נתון במעצר. הוא החל לרצות את מאסרו בתחילת ספטמבר 2016. לפי החוק, נחמן יהיה זכאי לקיצור שליש בעוד כחודש.

 

השופטים הבהירו בפסק דינם בעליון כי העונש שהוטל על נחמן בבית המשפט המחוזי בתל אביב אינו תואם את מדיניות הענישה הראויה: "במקרים דומים למקרה שלפנינו ואף קלים ממנו, נגזרו עונשי מאסר בפועל משמעותיים יותר. הפגיעה בגופה, בנפשה ובכבודה של אישה בעת קיום יחסים מיניים שלא בהסכמתה מחייבת, כאמור, הטלת עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח".

 

אחת מנפגעותיו של נחמן אמרה אתמול: "ברגע שהתקשרו אליי מוועדת השחרורים התחלתי לבכות ואמרתי לעצמי, די עם זה. אני מרגישה שהמערכת גורמת לי להבין שהמלחמה הזו היא לחינם. איזו הרתעה נותנים לעברייני מין? איזה מסר מעבירים לנשים שנפגעות?".

 

את הנפגעות מלווה קבוצת הפייסבוק "צדק צדק רודפות" שמובילה את המאבק נגד שחרורו של נחמן. "דיון בשחרור מוקדם לאנס המורשע נחמן מעביר מסר כי בישראל מותר לאנוס ואף משתלם", מסרו בתגובה. "לא ייתכן שעברו בקושי חמישה חודשים מאז שנכנס לכלא ומערכת החוק כבר מאפשרת דיון בקיצור עונשו. ברגע שהוא יוצא מהכלא לכלל הציבור נשקפת סכנה ולנפגעותיו נעשה עוול כפול - עונש מקל ושחרור מוקדם".

 

פרקליטו של נחמן לא מסר תגובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
יניב נחמן
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים