שתף קטע נבחר

טראמפ נאבק על הצו: "מערכת המשפט פוליטית, אפילו תיכוניסט יסכים איתי"

הנשיא האמריקני ממשיך לא לחסוך את ביקורתו על השהיית הצו שאוסר כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות: "אני לא אומר שהיא מוטה, אבל מערכת המשפט פועלת באופן פוליטי. אפילו תלמיד תיכון גרוע יפסוק לטובתי". על החומה בגבול מכסיקו: "תשאלו את ישראל - זה עובד"

הנשיא טראמפ בנאומו מול בכירי מערכת האכיפה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הנשיא טראמפ בנאומו מול בכירי מערכת האכיפה(צילום: רויטרס)
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ממשיך להגן בחירוף נפש על הצו הנשיאותי שעליו חתם לפני כשבועיים האוסר על כניסת מהגרים למדינה משבע מדינות מוסלמיות שונות. בנאום בפני בכירי אכיפה ומשטרה בוושינגטון הוא המשיך לתקוף את אלו הפועלים לבטל את הצו, וטען כי "בתי המשפט במדינה פועלים באופן פוליטי".

 

"אני לא רוצה לקרוא לבית המשפט מוטה, אז לא אקרא לו מוטה", אמר בדברים בפני מאות מאיגוד השריפים ומפקדי המשטרה. "עדיין לא קיבלנו החלטה, אבל בתי המשפט הם כל כך פוליטיים, וזה פשוט יהיה נהדר אם מערכת המשפט שלנו תהיה מסוגלת לקרוא הצהרה ולעשות את מה שנכון. וזה קשור לביטחון של המדינה שלנו".

 

 


נאומו של טראמפ, היום (צילום:  רויטרס) (צילום:  רויטרס)
נאומו של טראמפ, היום(צילום: רויטרס)
 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

בהמשך ציין הנשיא האמריקני כי בסמכותו למנוע כניסה של זרים "שרוצים להזיק לנו" וכי הוא יכול לעשות זאת "בכל פעם שהנשיא מעריך כי כניסתם למדינה תפגע באינטרסים האמריקניים". לדבריו, "אפילו תלמיד תיכון גרוע" יבין את העניין ויפסוק לטובתו. "למדתי הרבה בשבועיים האחרונים, והטרור הוא איום גדול בהרבה ממה שהאנשים במדינה שלנו חושבים", הוסיף. "זהו יום עצוב, הביטחון שלנו בסכנה עד שנקבל את מה שאנחנו זכאים לו".

 

בדבריו התייחס הנשיא האמריקני גם לחומה מעוררת המחלוקת שהוא קרא להקים בגבול מכסיקו וחידד: "תהיה חומה. אני לא צוחק. תשאלו את ישראל על חומות – אם עושים אותן כמו שצריך".

 

הצו האוסר על כניסת פליטים ואזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי הגיע הלילה (בין שלישי לרביעי) לבמה המשפטית החשובה ביותר שלו עד כה: צוות שופטים בבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו שמע את טיעוני ממשלו של טראמפ ואת טיעוני מתנגדיו בנוגע ל"צו המוסלמים". הדיון הסתיים ללא הכרעה, והשופטים מסרו כי יקבלו החלטה "בהקדם האפשרי". ההערכה היא שההכרעה תימסר בהמשך השבוע.

 

ממשל טראמפ ביקש מבית המשפט הפדרלי לערעורים להחזיר לתוקף את הצו של טראמפ, וטען כי רק לנשיא יש סמכות להחליט מי יכול להיכנס לארה"ב ולשהות בה. מנגד, כמה ממדינות ארה"ב (בראשן וושינגטון), קוראות תיגר על האיסור ומתעקשות שהוא מנוגד לחוקה. תהיה החלטת בית המשפט אשר תהיה, כל אחד מהצדדים בעימות המשפטי יכול לבקש מבית המשפט העליון להתערב.

 

אמש אמר טראמפ שהוא אינו מסוגל להאמין שממשלו צריך להילחם בבתי המשפט כדי ליישם את הצו, שלדבריו מגן על ארה"ב. "אנשים רבים מסכימים איתנו, האמינו לי", אמר טראמפ בפגישה עם שריפים מחוזיים. "אם האנשים האלה ייצאו להפגין, אתם תראו מחאה אמיתית, הם רוצים לראות את גבולותינו בטוחים ואת ארצנו בטוחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"בתי המשפט פועלים באופן פוליטי". טראמפ
צילום: רויטרס
מומלצים