שתף קטע נבחר

החייל כתב לפני שהותקף על ידי חרדים: "אני עם מדים להציק להם"

זמן קצר לפני שתועד מוכה על ידי עשרות חרדים בהפגנה בבני ברק כתב החייל בפייסבוק כי הגיע למקום כדי להתגרות בהם: "אני עם מדים פה להציק להם". הגרסה שמסר למפקדיו בצה"ל: "חשתי סכנת חיים"

 

 

מה עשה חייל צה"ל לבוש במדים בהפגנת החרדים בבני ברק? סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ועורר סערה תיעד עשרות חרדים מכים חייל שעבר סמוך להפגנה ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. היום (ו') מתברר כי החייל, שדקות קודם לכן התיז לעבר המפגינים גז פלפל, הגיע למקום כדי לעורר פרובוקציה.

 

החייל, ששמו ופרטיו הגיעו לידי ynet, שידר חלק מההפגנה בדף הפייסבוק שלו בשידור ישיר. לפני שיצא לדרך ביקש מחבריו שיצלמו אותו, כיסה את פניו בצווארון חימום שלא יפגע מאדי תרסיס הפלפל, והסתער על ההמון כשהאירוע מתועד. לאחר מכן שוחח עם חבריו, צחק על האירוע, ושב למקום לעורר פרובוקציה פעם נוספת - אז הותקף.  


התכתבות הפייסבוק של החייל עם חבריו ()
התכתבות הפייסבוק של החייל עם חבריו

החייל מוקף בחרדים  (צילום: עזריאל משה) (צילום: עזריאל משה)
החייל מוקף בחרדים (צילום: עזריאל משה)
 

החייל מסר הבוקר את גרסתו בפני מפקד חטיבת אלכסנדרוני אלוף-משנה יואב ירום וסיפר כי השתמש בגז הפלפל כדי להגן על עצמו מאחר וחש סכנת חיים. כמו כן, החייל זומן למסור עדות בתחנת המשטרה בצפת.

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אנו פועלים רבות על מנת לאפשר לחיילים החרדים שירות מכבד תוך התחשבות בשגרת חייהם ובאמונתם, ומוקיעים אירועים חריגים וקיצוניים של פגיעה בחיילים. בנושא אף הוקמה ועדה משותפת לצה"ל ומשטרת ישראל. חייל שמרגיש במצוקה מטופל על ידי מפקדיו במקביל לטיפול ע"י משטרת ישראל. מבדיקה ראשונית החייל טוען שהותקף. האירוע מתוחקר".

 

הבוקר התייחס גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן לתקיפה ודרש מהמשטרה לפתוח בחקירה. "התמונות שבהן נראה חייל צה"ל מותקף באלימות קשה על ידי עשרות צעירים חרדים מזעזעות", אמר ארדן. "זו בריונות שחייבים לעקור מהשורש, יש גם לבדוק את הנסיבות שהובילו את החייל להתיז גז מדמיע, אולם בשום מצב אין הצדקה לאלימות הקשה שראינו.

 

"הנחיתי את המשטרה לעשות הכל כדי ‏להביא את פורעי החוק האלה לדין, מקומם מאחורי סורג ובריח. מי שפוגע בחיילינו המגינים עלינו בגופם חייב לשלם על כך מחיר כבד, אני מצפה גם מראשי ‏הציבור החרדי לגנות ולהוקיע מעשים כאלה שאינם מייצגים את הציבור החרדי ומסיבים לו נזק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים