שתף קטע נבחר

מעצרים בבריטניה ובצרפת: "סוכלו פיגועי טרור"

גבר בן 44 שהגיע מעיראק נעצר עם נחיתתו. המשטרה טענה כי הוא חשוד בתכנון פעולות טרור. בצרפת נעצרו ארבעה בדרום המדינה, בהם נערה בת 16: "נמנעה מתקפה מיידית". דנמרק: בת 16 הואשמה בתכנון פיגוע בבי"ס יהודי. ובארה"ב? טראמפ שוקל צו חדש לאיסור כניסה למוסלמים

ממשיך במתקפה נגד בתי המשפט: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסרב לקבל את קביעת בית המשפט הפדרלי לערעורים בסן פרנסיסקו שדחה את בקשת הממשל להשיב את הצו שאסור כניסה של אזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי.

 

"זו פשוט החלטה מבישה", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להחלטת בית המשפט שקבעה כי הממשל לא הצליח להביא "אפילו ראיה אחת" כי שיקולי ביטחון לאומי מצדיקים הפעלה מחדש של הצו הנשיאותי. במקביל, גורם בבית הלבן רמז כי טראמפ עשוי לפעול להביא לצו נשיאותי חדש. "כל האופציות על השולחן", אמר הגורם לרשת CNN.  

צפוי לערער לבית המשפט העליון. טראמפ (צילום: AP) (צילום: AP)
צפוי לערער לבית המשפט העליון. טראמפ(צילום: AP)
 

ברקע כוונתו של טראמפ ככל הנראה לערער ולהגיע גם לבית המשפט העליון, באירופה מתמודדים עם איום הטרור שטראמפ מזהיר מפניו. בבריטניה נעצר גבר בן 44 בשדה התעופה גטוויק בחשד שתכנן פעולות טרור.

 

בהודעת היחידה ללוחמה בטרור במשטרה הבריטית נאמר כי האיש נעצר לאחר שנחת בשדה התעופה בטיסה מעיראק אמש. "הוא נעצר בחשד שתכנן פעולות טרור ונלקח לתחנת משטרה בלונדון", נמסר בהודעה. אתמול נעצר גבר נוסף, בן 31, בנורפולק בחשד שגייס כספים למטרות טרור והביע תמיכה בקבוצת טרור.

 

לא רק בבריטניה מתמודדים עם האיום. כוחות מיוחדים עצרו הבוקר ארבעה בני אדם, בהם נערה בת 16, באזור מונפלייה בדרום צרפת. משרד התובע הצרפתי מסר כי במעצרים אלה נמנעה "מתקפה מיידית" לדבריו.

הבית במונפלייה שבו נעצרו כמה מהחשודים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הבית במונפלייה שבו נעצרו כמה מהחשודים(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
לפי הפרטים, בדירה אחת נעצר צעיר בן 20 ובתוכה נמצאו חומרים לייצור מטעני נפץ, שנעשה בהם שימוש במתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2015 וגם למתקפה במרס 2016 בבריסל. שניים נוספים, בני 33 ו-26, נעצרו יחד עם הנערה בדירה אחרת במונפלייה.

 

גורם משטרתי סיפר כי אחד החשודים ניסה להגיע לסוריה בשנת 2015 ומוכר לשירותי המודיעין במדינה. המעצר התאפשר לאחר מעקב ברשתות החברתיות שבו התברר כי הנערה פרסמה פוסטים שתומכים בטרור.

 

בינתיים, בדנמרק הוגש כתב אישום נגד נערה בת 16 שתכננה לבצע פיגועים בשני בתי ספר במדינה, בהם גם בית ספר יהודי. כתב האישום הוגש שנה לאחר מעצרה של הנערה, שבביתה נמצאו חומרי נפץ, שהתכוונה לבצע את הפיגועים בבתי ספר בבירה קופנהגן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
שוטרים במונפלייה
צילום: AFP
מומלצים