שתף קטע נבחר

צבא עיראק תקף את מנהיג דאעש, גורלו לא ידוע

מודיעין על הגעתו של אבו בכר אל-בגדאדי מסוריה לעיראק הוביל לתקיפת בית שבו שהתכנסו בכירי דאעש כדי לדון בקריסת הארגון במוסול. 13 בכירים נהרגו, אך לא ברור מה קרה למבוקש מספר 1. אתמול דווח כי נפגע קשה

אבו בכר אל-בגדאדי. גורלו לא ידוע ()
אבו בכר אל-בגדאדי. גורלו לא ידוע

צבא עיראק התייחס היום (ב') רשמית לדיווחים כי מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נפגע בסוף השבוע בתקיפה אווירית במערב המדינה. לפי הודעת הצבא, הכוחות העיראקיים הצליחו להתחקות אחר שיירה שהסיעה בין היתר את מנהיג ארגון הטרור, אבו בכר אל-בגדאדי, וכך הצליחה להפציץ פגישה של בכירי הארגון. בתקיפה נהרגו 13 בני אדם, אך עדיין לא ברור מה עלה בגורלו של אל-בגדאדי.

 

לפי הודעת צבא עיראק, צמרת ארגון הטרור התכנסה בבית באזור העיר אל-קאים שנמצאת בסמיכות לגבול הסורי. מטרת הגעתו של אל-בגדאדי לאזור הייתה לשם פגישה עם בכירי הארגון במדינה כדי להתמודד עם קריסת הארגון בעיר האסטרטגית מוסול וכן לדון בבחירת יורש לאל-בגדאדי.

כוחות צבא עיראק במוסול. ארכיון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
כוחות צבא עיראק במוסול. ארכיון(צילום: רויטרס)
 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

בהודעה הצבא על התקיפה שנערכה ביום שבת נמסר כי שיירתו של אל-בגדאדי הגיעה לבית שהכיל קומה אחת ונמצא בתוך גן שבקרבתו יש גם תעלה. "בתיאום עם פיקוד המבצעים המשותפים, הותקף מקום הפגישה ביום שבת", נמסר מצבא עיראק. "מי שביצע את התקיפה הוא חיל האוויר העיראקי באמצעות מטוס אף 16". בהודעה הוצגה רשימה עם שמות בכירי הארגון שנכחו באותה פגישה, אולם שמו של אל-בגדאדי אינו מופיע.

 

אתמול דיווח הערוץ האמריקני בשפה הערבית "אל-חורה" כי אל-בגדאדי נפצע באורח קשה מאוד בתקיפה של חיל האוויר העיראקי במחוז אל-אנבאר שבמערב המדינה. הדיווח התבסס על גורם ביטחוני של גוף המודיעין המסונף למשרד הפנים העיראקי. לפי אותו גורם, ברשויות התקבל מודיעין כי אל-בגדאדי נמצא באזור אל-זלה שבעיר אל-קאים ב-9 בפברואר. המידע הועבר לחיל האוויר העיראקי שביצע תקיפה שהביאה לפציעתו של אל-בגדאדי – שהועבר חזרה לשטח סוריה.

 

אתמול נמסר מצבא עיראק כי הדיווחים על אל-בגדאדי טרם אומתו, וכיום כאמור התייחסו לראשונה לדברים. בעבר נעשו ניסיונות רבים הן של צבא עיראק והן של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש לחסל את אל-בגדאדי, אך ללא הצלחה. הפרס הכספי על ראשו של אל-בגדאדי עומד על 25 מיליון דולר.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP PHOTO / HO / AL-FURQAN MEDIA
אבו בכר אל-בגדאדי, ארכיון
צילום: AFP PHOTO / HO / AL-FURQAN MEDIA
מומלצים