שתף קטע נבחר

נמנעה התנגשות בין שני מטוסים בנתב"ג

מטוס "איזי ג'ט" שהגיע מברלין ועמד לנחות בנתב"ג, התקרב למטוס של חברת "טורקיש איירליינס" שהתכונן להמראה. מערכת ההתראה בנתב"ג הופעלה, והמטוס הגביה לקראת נחיתה מחודשת

 

 

מטוס של חברת "איזי ג'ט" שהגיע מברלין והתכונן לנחיתה בנתב"ג, התקרב בצהריים (יום ג') למטוס של "טורקיש איירליינס" שהתכונן להמריא לאיסטנבול. מערכות ההתראה בנתב"ג פעלו והתריעו את הטייס הנוחת, שהגביה את המטוס ושב לנחיתה מחודשת על המסלול. אין נפגעים באירוע.

 

האירוע החריג התרחש לקראת השעה 13:00 על מסלול מספר 12 בנתב"ג, הקרוב לכביש מספר 1. מטוס "איזי ג'ט" שהתכונן לנחיתה מברלין על המסלול התקרב בצורה מסוכנת למטוס של חברת "טורקיש איירליינס", שהיה בדרכו להמריא לאיסטנבול. לאחר שמערכות הבטיחות במקום הופעלו, המריא טייס "איזי ג'ט" כלפי מעלה ובכך נמנעה התנגשות בין שני המטוסים. לאחר שהקיף את השדה, שב המטוס לנתב"ג ונחת בשלום.

 

 

 (צילום: באדיבות easyjet) (צילום: באדיבות easyjet)
(צילום: באדיבות easyjet)

צוותים של החוקר הראשי במשרד התחבורה פתחו בחקירה, אותה סיימו לפני זמן קצר. האירוע סווג ברמה הנמוכה ביותר ומערכות הבטיחות בנתב"ג מנעו אירוע חמור יותר.  

 

"המרחק בין המטוסים היה כ-1,000 רגל (כ-300 מטר), כך שהבעיה היחידה היא שהמטוס עלה על המסלול כשהיה מטוס אחר באוויר", הסביר גורם המעורה בחקירה. "בגלל שהמטוסים לא היו קרובים, האירוע לא חמור ומערכות השדה פעלו והתריעו את הטייסים המעורבים", הוסיף.

 

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "פקח טיסה ממגדל בן גוריון הנחה את מטוס איזי ג'ט, שהיה בהליך גישה לנחיתה, 'ללכת סביב'. המטוס היה בגובה של כ-1,000 רגל לקראת נחיתה בנתב"ג. הפקח הורה לו ללכת סביב עקב מטוס חברת 'טורקיש איירליינס' שנסע מרחבת החנייה לכיוון מסלול ההמראה, וקיבל הוראה להמתין לפני חציית מסלול. המטוס החל לנוע לעבר חצייה ופקח הטיסה, במטרה לשמור על מרווח הבטיחות, החליט לרווח בין שני המטוסים והנחה את המטוס לפנות לסיבוב נוסף טרם הנחיתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים