שתף קטע נבחר

ראש עיר בכלא: דוד יוסף החל לרצות את עונשו

לכלא חרמון נכנס ראש עיריית אור יהודה לשעבר, שנידון לשנתיים מאסר בגין שורת עבירות מין ושחיתות. יוסף הגיע לכותלי הכלא, אך כשראה את הצלמים הסתובב ונסע ושב כעבור כחצי שעה

 

 

ראש עיריית אור יהודה לשעבר, דוד יוסף, התייצב הבוקר (יום ד') לריצוי שנתיים מאסר בכלא חרמון שבצפון הארץ בעקבות הרשעתו בשורת עבירות מין ושחיתות. יוסף הגיע לבית הכלא, אך כשראה את הצלמים הסתובב ונסע - ושב אחרי כחצי שעה.

 

יוסף מגיע לכלא השיקומי חרמון אחרי שיבוץ מוקדם שעבר בוועדה של שב"ס – מהלך שחסך ממנו התייצבות למיון בכלא ניצן. הגעה לכלא חרמון מהווה פריבילגיה: שוהים בו כ-500 אסירים והוא נחשב כלא קל עם תנאים טובים יחסית, רמת ביטחון בינונית, והאסירים בו עוברים תהליכי שיקום, קורסים וסדנאות. עם זאת, עבירת משמעת בעת ריצוי העונש בחרמון תביא להפסקת הליך השיקום והעברה לכלא אחר.

דוד יוסף מחוץ לכלא חרמון, הבוקר (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
דוד יוסף מחוץ לכלא חרמון, הבוקר(צילום: אפי שריר)

יוסף הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-16 מ-25 האישומים נגדו. רוב סעיפי ההרשעה נגעו לעבירות מין, והעידו נגדו יותר מעשר נשים. בנוסף הוא ביצע עבירות מנהל לא תקין, שימוש לרעה בכוח המשרה והפרת אמונים. הפרקליטות ביקשה לגזור עליו חמש או שש שנות מאסר, אבל השופט דוד רוזן,

למרות הכרעת הדין הקשה, בחר לגזור עליו שנתיים מאסר בלבד וקנס כספי.

 

הפרקליטות הגישה ערעור על קלות העונש לבית משפט העליון, ויוסף מנגד הגיש ערעור נגדי, אבל בחר שלא לבקש עיכוב ביצוע על מאסרו ולהיכנס למאסר כבר כעת.

 

השופט דוד רוזן כתב על יוסף כי "בהזדמנויות שונות בעשרות מקרים גנב הנאשם כספים ציבוריים, חילק מלגות, הכספים הוצאו מהקופה הציבורית והנאשם קנה בכסף את לבם של מקורבים, אזרחים שחפץ בטובתם לא כמעשה חסד של רחמים. הנאשם הורשע בעבירות הטרדה מינית ומעשים מגונים. התמונה שהצטיירה היא קשה וקודרת. הוא תקף מינית נשים שהזדמנו במקרה או לא ללשכתו. מדובר במעשים מכוערים שנשאו איתם ביזוי והשפלה. מעל ההשפלה בפגיעה בגוף ובנפש נאלצו הקורבנות להתמסר לו ולהיענות לדרישותיו המיניות על מנת להבטיח את מקום עבודתן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אפי שריר
דוד יוסף מגיע לכלא, הבוקר
צילום: אפי שריר
מומלצים