שתף קטע נבחר

רישיון מטראמפ: אנשים עם פיגור יוכלו לרכוש רובים

ב-2012 נכנס צעיר מעורער נפשית לבית ספר בקונטיקט וירה למוות ב-27 בני אדם, בהם 20 ילדים. בעקבות הטבח פרסם אובמה צו שאוסר על אנשים בלתי כשירים שכלית ונפשית לרכוש נשק, אך הקונגרס הנוכחי ביטל אותו

אקדח עם משתיק קול במטווח ירי באטלנטה (צילום: AP) (צילום: AP)
אקדח עם משתיק קול במטווח ירי באטלנטה(צילום: AP)

 

עוד מהלך של הנשיא הדמוקרטי האחרון הולך לפח: הסנאט האמריקני הצביע אתמול (יום ד') על ביטולה של רגולוציה מימי ממשלו של ברק אובמה, שאסרה על מי אנשים ששהוגדרו "בלתי כשירים שכלית ונפשית" לרכוש כלי נשק. הצו של אובמה, שמנע מכ-75 אלף אנשים עם הפרעות נפשיות לרכוש נשק, בוטל ברוב של 57 קולות מול 43. בין התומכים בביטול הצו ארבעה סנאטורים דמוקרטים ועוד אחד עצמאי שעומדים לבחירה מחדש בבחירות ב-2018.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

בתחילת החודש היה זה בית הנבחרים, שגם הוא נמצא בשליטת הרפובליקנים, שהצביע בעד ביטול הצו של אובמה ברוב של 235 מול 180. כעת, לאחר ההצבעה בסנאט, יישלח החוק החדש לשולחנו של הנשיא הרפובליקני דונלד טראמפ, שיחתום עליו וייתן לו תוקף.

 

התמונה האחרונה של הילדים שנרצחו בבית הספר "סנדי הוק" בקונטיקט ()
התמונה האחרונה של הילדים שנרצחו בבית הספר "סנדי הוק" בקונטיקט

מבצע הטבח בבית הספר היה מעורער נפשית. אדם לנזה (צילום: AP) (צילום: AP)
מבצע הטבח בבית הספר היה מעורער נפשית. אדם לנזה(צילום: AP)

"זה נכון לומר שאין קשר אינהרנטי בין בעיה נפשית לבין מסוכנות", אמר הסנאטור הדמוקרטי כריס מארפי. "אבל הסיכון כאן אינו רק שאדם הולך לקנות רובה ומשתמש בו בעצמו. הסיכון הוא שמישהו שלא יכול להפקיד את המשכורת שלו, פשוטו כמשמעו, כנראה שאינו יכול לרכוש נשק ולשמור עליו".

 

האיסור שהעביר אובמה אחרי הטבח בבית הספר "סנדי הוק" בעיר ניוטאון בקונטיקט ב-2012 - שבו נרצחו 27 בני אדם, בהם 20 ילדים - חיזק את מערכת בדיקות הרקע הפדרליות על ידי הוספת שמותיהם של אנשים שהוגדרו באופן רשמי כסובלים מהפרעות נפשיות לרשימת האנשים שאסור לאשר להם רכישת נשק.

 

מבקרי האיסור שהטיל ממשל אובמה טענו כי הוא היה כוללני מדי והדביק סטיגמות לאנשים עם מוגבלויות פיזיות.

 

ביטול הצו הזה הוא אחד משורה של ביטולי רגולציות מימי אובמה שהקונגרס והנשיא הרפובליקנים מיהרו לסלק, כולל רגולציות על רמות זיהום מי שתייה בידי כורי פחם וחברות גז ונפט.

 

הטבח בקונטיקט אירע ב-14 בדצמבר אשתקד. אדם לנזה, צעיר בן 20 מעורער בנפשו, רצח את אמו בביתם בניוטאון, ומשם נסע לבית הספר ופתח באש לכל עבר. הוא רצח 20 ילדים ושישה מורים ברובה חצי-אוטומטי. בחלק מהילדים ביצע וידוא הריגה מקרוב. הוא הספיק להתאבד בירייה לפני הגעת השוטרים. בדו"ח שפורסם בשבוע שעבר נמסר כי לא ניתן לקבוע את המניע למעשיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
(אילוסטרציה)
צילום: shutterstock
מומלצים