שתף קטע נבחר

וילדרס לקראת הבחירות בהולנד: "המרוקאים חלאות"

מנהיג הימין הקיצוני מוביל בסקרים לקראת הבחירות בחודש הבא - ותוקף את האוכלוסייה המוסלמית "שהופכת את הרחובות למסוכנים". בסיור בחירות הוא קרא להולנדים להחזיר את המדינה לידיהם: "אלה בחירות היסטוריות"

איש הימין הקיצוני חירט וילרדס פתח היום (שבת) את קמפיין הבחירות שלו במתקפה קשה נגד האוכלוסייה המרוקאית בהולנד. הוא כינה את המרוקאים "חלאות" ואמר שברצונו שהולנד תהיה "שוב שלנו". מפלגת החירות של וילדרס מובילה בסקרים לקראת הבחירות לפרלמנט ב-15 במרס - מבחן נוסף לפוליטיקה באירופה אחרי ה"ברקזיט" והניצחון של דונלד טראמפ בארה"ב.

וילדרס בסיור הבחירות, היום (צילום: AFP) (צילום: AFP)
וילדרס בסיור הבחירות, היום(צילום: AFP)

מוקף בשוטרים ומאבטחים ערך וילדרס סיור בפרברי רוטרדם (שראש העיר שלה, אחמד אבו טאלב, הוא מרוקאי), באזור שנחשב לאחד ממעוזי מפלגת החירות. וילדרס דיבר עם העיתונאים על "החלאות המרוקאיות" במדינה. "שוב פעם - לא כולם חלאות, אבל יש הרבה חלאות בהולנד שהופכות את הרחובות ללא בטוחים, בעיקר אנשים צעירים. זה צריך להשתנות".

 

"אם אתם רוצים להשתלט מחדש על המדינה, ורוצים להפוך את הולנד למדינה של ההולנדים, שתהיה שוב הבית שלכם, אתם צריכים להצביע רק למפלגה אחת", אמר וילדרס. "בבקשה, תהפכו את הולנד שוב למדינה שלנו". וילדרס התחייב לסגור את המסגדים בהולנד, לאסור על הגירת מוסלמים וגם להוציא את הולנד מהאיחוד האירופי אם יעלה לשלטון. "הבחירות האלה היסטוריות", אמר היום וילדרס לעיתונאים ולתומכי המפלגה.

 

וילדרס הורשע בחודש דצמבר בעקבות התבטאויות נגד האוכלוסייה המרוקאית בהולנד, שמונה כ-400 אלף בני אדם. בעצרת בחירות ב-2014 קראו תומכיו שהם רוצים "פחות מרוקאים" בהולנד. "נדאג לזה", הוא השיב להם בחיוך.

 

בסקרים האחרונים מקבלת מפלגת החירות של וילדרס בין 24 ל-28 מ-150 המושבים בבית התחתון של הפרלמנט, ומובילה בפער קטן על מפלגת השלטון של ראש הממשלה מארק רוטה. כיום יש למפלגת החירות 12 מושבים בפרלמנט. כרגע ההערכה היא שהמפלגה תתקשה להרכיב ממשלה גם אם תנצח בבחירות ושרוב המפלגות יסרבו להקים איתה קואליציה.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים