שתף קטע נבחר

פרשת המטענים: בניין פונה בעקבות מחסן אמל"ח בדירה

מידע מודיעיני הוביל את המשטרה לדירתה של קשישה בראשון לציון ששוהה בבית אבות. במקום נמצא מטען חבלה ואמצעי חבלה נוספים. אבישי בן דוד, שנעצר על חם בסופ"ש כשהניח מטען ברכבו של הכדורגלן קובי מוסא, השתמש בדירה לצרכיו. שכן: "מפחיד לחשוב איך מגיע מטען לבניין כזה"

 

המשטרה פינתה הערב (יום ב') בניין מגורים ברחוב מאירוביץ' בראשון לציון לאחר שבאחת מדירותיו התגלה מטען חבלה ואמצעי חבלה נוספים. מידע מודיעיני שהגיע לידי חוקרי ימ"ר תל אביב הוביל את החוקרים אל הדירה. אמצעי האמל"ח קשורים לפרשת המטענים. אבישי בן דוד, אחד מהעצורים בפרשה, השתמש בדירה שבה נמצא המטען, דירה ריקה ששייכת לקשישה ששוהה בבית אבות.

 

יחד עם בן דוד נעצר ביום שישי העבריין אבנר הררי ובהמשך סוף השבוע חשודים נוספים בהטמנת מטעני חבלה בכלי רכב של מפורסמים, כגון מרגלית צנעני, הכדורגלן קובי מוסא ואיש העסקים מאיר שמיר שאחד מהמטענים התפוצץ מחוץ לביתו.

  

שכן שמתגורר בבניין סמוך סיפר: "חזרתי הביתה קצת אחרי 20:00, פתאום ראינו ניידות משטרה, הם חסמו הכל. רק עכשיו אנחנו מבינים שמצאו מטען חבלה באחת הדירות. זה מפחיד לחשוב על זה בכלל. איך מגיע מטען חבלה לבניין כזה". פאני גם מתגוררת בבניין סמוך לבניין שפונה: "זו קטסטרופה. אנחנו מפחדים עכשיו. לא אמרו לנו כלום. לבד גילינו שמצאו כאן מטען".

מאחורי העץ, הבניין שבו נמצא המטען (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
מאחורי העץ, הבניין שבו נמצא המטען(צילום: אבי מועלם)

כבאים מתחת לבניין שבו נמצא מטען (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
כבאים מתחת לבניין שבו נמצא מטען(צילום: אבי מועלם)

 (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
(צילום: אבי מועלם)

חומרי נפץ מעבר לדלת ()
חומרי נפץ מעבר לדלת
 

משירותי הכבאות של ראשון לציון נמסר כי "כוחות כיבוי גדולים מאבטחים את עבודת החבלנים במקום. לוחמי האש פרוסים עם קווי מים במקום. כמו כן, נותק הגז לבניין".

 

לפי החשד, העצורים בהנחת המטענים שימשו שכירי חרב עבור צדדים שלישיים שהזמינו את שירותיהם. ביום שישי בבוקר סיכלה המשטרה פיצוץ מטען חבלה ברמת השרון מתחת לרכבו של כדורגלן עירוני רמת השרון מהליגה הלאומית קובי מוסא. המעצר התבצע בתום חקירה של כמה חודשים. הבלשים ידעו על הכוונה להניח מטען במקום, ארבו למניח המטען אבישי בן דוד ועצרו אותו ואת אבנר הררי רגע לאחר הנחת המטען.

 

נציג המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר בהתייחסו לבן דוד כי "החשוד נעצר הבוקר בשעה שנתפס על חם בזירה כשהוא מניח מטען חבלה ברכב הקורבן. הוא עטה כפפות על ידיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
כוחות כיבוי ומשטרה ליד הבניין, הערב
צילום: אבי מועלם
מומלצים