הפגנה: "למצוא פתרון לטרור בכביש ליד ירושלים"
תושבי צור הדסה, מבוא ביתר ויישובים נוספים באזור ירושלים מחו בדרישה שהצבא יפעל להגברת הביטחון בציר. בחודש האחרון נפצעו תשעה בני אדם, כולל אישה בהריון ותינוק, מידויי אבנים ובקבוקי תבערה בכביש
מאות מתושבי צור הדסה, ביתר עילית ושאר ישובי המזלג (שנמצאים דרומית-מערבית לירושלים), מפגינים היום (ד') בשיירת מכוניות גדולה בכביש עוקף חוסאן ליד גוש עציון. ההפגנה מתקיימת בשל המקרים הרבים של ידויי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה על הציר.
יו"ר היישוב צור הדסה, שלומי מגנזי: "עד שלא יימצא פתרון קבע לטרור המתרחש בציר עוקף חוסאן לא ייפסק המאבק. אין הגיון בבנייה מואצת של מאות יחידות דיור בצור הדסה מחד, והזנחה ביטחונית פושעת מאידך".
יו"ר סיעת 'כולנו', חבר הכנסת רועי פולקמן שמפגין עם התושבים, אמר: "כתושב האזור וכמי שמשתמש בציר אני מודע לחשש של התושבים בשל הפגיעות התכופות. הצבא עושה הרבה כדי לצמצם את האירועים אך יש לפעול גם לשיפור תחושת הביטחון באמצעות התקנת מצלמות, גדרות ואמצעי ביטחון גלויים. יחד עם הנהגת התושבים לא ארפה מהלחץ על גורמי הביטחון עד שהמצב יטופל, ויפה שעה אחת קודם, לפני שיהיה מאוחר וייגרמו עוד פגיעות בנפש".
כביש עוקף חוסאן הוא עורק תחבורה ראשי לירושלים אשר משמש מאות אלפי תושבים. החל מהעיר ביתר עלית, דרך תושבי צור הדסה והיישובים על כביש 375 לכיוון קריית גת. ציר עוקף חוסאן הוגדר לא אחת כציר מסוכן באיו"ש ובמשך השנים תושבים נפצעו ואף נהרגו בכביש זה. במהלך החודש האחרון ועד לתחילת המחאה לפני כשבוע נפצעו תשעה בני אדם, בהם אישה בהריון ותינוק בן תשעה חודשים, ב-15 אירועי פח"ע. בזמן השיא לפני כשנה נספרו 39 אירועים שונים במהלך חודש אחד.
בעקבות האירועים החליט מח"ט עציון, אל"מ רומן גופמן, לסגור את הכניסה לכפר חוסאן מכיוון צומת המוניות. המטרה הייתה להכריח את תושבי הכפר הפלסטינים להשתמש בציר העוקף ולהוריד משמעותית את ידויי האבנים על הציר. מאז נחסמה הכניסה נבלמו לחלוטין ידויי האבנים, אך נוצר פקק שמקשה על התושבים של צור הדסה וביתר עילית.
בנוסף, על הציר יש בעיות ביטחון נוספות כמו הסעות של שב"חים, הברחות, גניבות ועוד. התושבים טוענים כי במהלך השנים כשלו הרשויות במתן פתרונות קבע לבעיות הרבות, ורק נתנו פתרונות נקודתיים שהתמוססו עם הזמן. בנוסף לביתר עלית ולצור הדסה, מי שמשתמשים בציר הם תושבי נס הרים, בר גיורא. מבוא ביתר ומטע.