שתף קטע נבחר

 

חמ"ל הדו"חות: הפקחים ששומרים על הנת"צים מרחוק

פקחי עיריית תל אביב יישבו בחדר בקרה ויצפו בכבישים בעיר בזמן אמת. כשיאתרו רכב פרטי שנוסע בנתיב תחבורה ציבורית יצלמו אותו - וינפיקו לו דו"ח. "נעצור את התופעה שכלי רכב פרטיים נוסעים על נת"צים ללא חשבון", קובעת סגנית ראש העיר. הצצה לחמ"ל ראשון מסוגו

 

 

 

חמ"ל הדו"חות בפעולה    (צילום: מתן טורקיה ומוטי קמחי)

חמ"ל הדו"חות בפעולה    (צילום: מתן טורקיה ומוטי קמחי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ביום רביעי הקרוב יחלו פקחי עיריית תל אביב לאכוף באמצעות מצלמות אוטומטיות נסיעת כלי רכב פרטיים על נתיבי תחבורה ציבורית בעיר, ולחלק בהתאם דו"חות. איך זה יעבוד? הצצה ראשונה לחדר הבקרה הראשון מסוגו בישראל.

 

פקחים יתנו דו"חות לעברייני תנועה, בגובה של 500 שקלים - כפול מהמחיר כיום, מחמ"ל המצלמות של העירייה שהוקם ברחוב ביאליק במרכז העיר. פקח יצפה בסרטונים המתקבלים, וברגע שיאתר רכב פרטי שנוסע בנתיב תחבורה ציבורית - הוא יצלם את לוחיות הרישוי, מקדימה ומאחורה, ומיד יעבור לכתיבת הדו"ח.

צפייה בסרטונים והנפקת דו"ח. חדר הבקרה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
צפייה בסרטונים והנפקת דו"ח. חדר הבקרה(צילום: מוטי קמחי)

"נעצור את התופעה שכלי רכב פרטיים נוסעים על נת"צים ללא חשבון", קובעת סגנית ראש העיר, מיטל להבי, הממונה על תיק התחבורה בעירייה. להבי מסבירה כי מדובר בשינוי תפיסתי שמטרתו בראש ובראשונה לעודד שימוש נסיעה באוטובוסים. "אנחנו מתחילים להפעיל מערכת אכיפה שתפנה את נתיבי התחבורה הציבורית למען התחבורה הציבורית ולא נאפשר לנהגי רכב פרטי לנסוע על הנתיבים האלה ללא חשבון. תחבורה ציבורית מאפשרת שיוויון הזדמנויות וככל שתהיה יעילה יותר וזמינה יותר, כך הציבור ישתמש בה יותר. כאשר בכל שנה עולות 3,000 מכוניות פרטיות חדשות על הכבישים, חייבים לדאוג לחלוקה דמוקרטית יותר של המרחב הציבורי, לכן אוטובוס שמסיע 50 נוסעים צריך לקבל יותר שטח כדי להתנייד בקלות יותר ובצורה מהירה יותר".

 

פקחי העירייה מעידים בהתרגשות כי הם מוכנים להתחיל באכיפה שאמורה לשנות את התפיסה התחבורתית בעיר. "המטרה היא לפנות את נתיבי התחבורה הציבורית לתחבורה ציבורית", מסביר אבי אזולאי, אחראי תחום אכיפה אוטומטית בעירייה. "כמובן שהאכיפה נעשית על פי שיקול הדעת של פקח שמנתח את סרטוני הוידיאו ולפי ההחלטה שלו, נשלחים דו"חות למבצעי העבירה".

רכב נוסע על נתיב תחבורה ציבורית ברחוב דיזנגוף (צילום: ליאור פז) (צילום: ליאור פז)
רכב נוסע על נתיב תחבורה ציבורית ברחוב דיזנגוף(צילום: ליאור פז)
 

מערכת הבקרה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
מערכת הבקרה(צילום: מוטי קמחי)
 

עד כה הוצבו מצלמות אוטומטיות ב-75 אתרים, בהם כ-150 מצלמות ברחובות אבן גבירול, אלנבי, נמיר, בן יהודה, דיזנגוף, העלייה והמלך ג'ורג'. בתל אביב קיימים כ-31 נתיבי תחבורה ציבורית.

 

בשל הגבלות צנעת הפרט יצטרכו בחמ"ל המצלמות למחוק את הסרטונים, מלבד אלו שמתעדים עבירות תנועה. בעיריית תל אביב מציינים כי רכב פרטי, שעצר למספר שניות על נתיב התחבורה הציבורית כדי להוריד נוסע - לא ייקנס. גם כלי רכב שעצר על נתיב תחבורה ציבורית בכדי לתקן תקר בגלגל לא ייקנס. כלי רכב שעצר בעקבות כשל טכני ייקנס, אולם לאחר שיציג מסמך תיקון ממוסך שיוכיח שנאלץ לעצור בנתיב, ישקול התובע העירוני לבטל את הקנס.

 

בשל העדיפות שתינתן לנוסעים בתחבורה ציבורית, לא תתאפשר כל עצירה של משאיות או רכבי משא לפריקה וטעינה בזמן שנתיב התחבורה הציבורית פעיל. כלי רכב דו גלגליים יוכלו לנסוע בנתיבי התחבורה הציבורית, בהתאם לפיילוט של משרד התחבורה שנעשה ברחבי הארץ.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הצצה לחדר הבקרה
צילום: מוטי קמחי
מומלצים