שתף קטע נבחר

גזען "פוצץ" יום הולדת של ילד שחור וייכלא ל-13 שנה

כך ייעשה לגזען המגיע לבית משפט בארה"ב: חוסה טורס וקליה נורטון פרצו למסיבת יום הולדת של ילד שחור בן שמונה בסך הכול, הניפו דגלים גזעניים ואיימו בנשק. שניהם יישבו בכלא הרבה זמן

בית משפט בארצות הברית הראה כי בכל הנוגע לטיפול בגזענות אין לו רחמים, וגזר עונשי מאסר כבדים על גבר ואישה לבנים שהיו חברים בקבוצה שהניפה את דגל הקונפדרציה הנחשב בעיני רבים לגזעני ואיימה לחולל אירועים אלימים במסיבת יום הולדת של ילד שחור.

חוסה טורס וקליה נורטון בוכים במהלך הקראת גזר הדין (צילום: AP, Henry P. Taylor) (צילום: AP, Henry P. Taylor)
חוסה טורס וקליה נורטון בוכים במהלך הקראת גזר הדין(צילום: AP, Henry P. Taylor)

 (צילום: AP, Henry P. Taylor) (צילום: AP, Henry P. Taylor)
(צילום: AP, Henry P. Taylor)

המעשים המחליאים של השניים, חוסה איסמאל טורס (26) וקליה ראה נורטון (25), אירעו ביולי 2015. השניים היו חברים בקבוצה של 15 אנשים שפרצו למסיבת יום הולדת של ילד בן שמונה בדגלסוויל. זה קרה פחות מחודש אחרי שהגזען דילן רוף רצח ביריות תשעה אפרו-אמריקנים בכנסייה שחורה בדרום קרוליינה.

 

בכמה תמונות שפורסמו אחרי מעצרו נראה רוף מניף את דגל הקונפדרציה, הנחשב בעיני השחורים בארה"ב סמל לעבדות ולאמונה בעליונות האדם הלבן. רוף אמר אז כי מטרתו הייתה שמעשי הרצח שביצע יפתחו מלחמת גזע.

 (צילום: AP, Henry P. Taylor) (צילום: AP, Henry P. Taylor)
(צילום: AP, Henry P. Taylor)

טורס ונורטון הורשעו בהשמעת קריאות גזעניות כלפי באי המסיבה ובאיומים לרצוח אותם – גם את הילדים. בשלב מסוים כיוון טורס רובה לעבר החוגגים.

 

טורס נידון ל-13 שנות מאסר ועל נורטון נגזרו שש שנות מאסר. שני בני אדם אחרים שהיו מעורבים במעשים נידונו לתקופות מאסר קצרות יותר. במעמד הקראת גזר הדין בכו טורס ונורטון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, Henry P. Taylor
הדמעות בבית המשפט
צילום: AP, Henry P. Taylor
מומלצים