שתף קטע נבחר

סיור בבסיס דאעש מתחת לאדמה

צבא עיראק חשף במזרח מוסול בסיס תת-קרקעי. ארגון "המדינה האיסלאמית" לימד בו את הלוחמים הזרים איך להוציא להורג ולבצע פיגועי התאבדות. הקרב במערב העיר נמשך: דאעש ניצל סערה ותקף יחידת עילית

צבא עיראק הצליח לטהר את כמעט את כל חלקה המזרחי של מוסול מלוחמי דאעש, ומה שהוא מוצא שם כעת, כשהוא נע חופשי, מלמד במידה רבה על הצפוי לו במלחמה האמתית – במערב העיר: רשת מנהרות שממנה יגיחו מחבלי "המדינה האיסלאמית" כדי לגרום אבדות כבדות לכוחות העיראקיים.

עמוק באדמה. דגל דאעש בבסיס האימונים של הלוחמים הזרים (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
עמוק באדמה. דגל דאעש בבסיס האימונים של הלוחמים הזרים(צילום: gettyimages)

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

 (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

בימים האחרונים חשף צבא עיראק בסיס תת-קרקעי, ששימש את דאעש להכשרת הלוחמים הזרים של הארגון – שכירי החרב שבאו ממדינות באפריקה, בקווקז, באסיה ובאירופה כדי להצטרף למלחמת הג'יהאד. הבריחה של הלוחמים מהבסיס הזה בבטן האדמה הייתה חפוזה כל כך, שהם נאלצו להותיר מאחוריהם את כל הציוד. בתמונות אפשר לראות את דגל דאעש תלוי עדיין על הקיר. לפי דיווחים הבסיס נמצא בעומק עשרה מטרים מתחת לפני הקרקע.

 

מוסול, נזכיר, היא העיר הגדולה ביותר שכבש דאעש בעיראק. מאז שהארגון השתלט עליה בקיץ 2014 היא הייתה נתונה למשטר הדיכוי האכזרי שלו, אבל אחרי שהחלק המזרחי של העיר שוחרר בינואר מקווים כעת הכוחות העיראקיים, שהם שיעיים ברובם בניגוד לדאעש הסוני, לשחרר גם את החלק המערבי, אבל שם צפויה להם מלחמה קשה בהרבה. אם עיראק תצליח לסלק לגמרי את דאעש מהעיר תהיה זו המכה הקשה ביותר שהונחתה על דאעש מאז הקמתו.

הלחימה במוסול (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הלחימה במוסול(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

היום פתח דאעש במתקפת נגד שמטרה לבלום את הכוחות העיראקיים במערב מוסול. פיצוצים וירי כבד נשמעו עם שחר בדרום-מערב העיר. בהמשך היום פחתה הלחימה, אבל ירי של פצצות מרגמה והפצצות מהאוויר נמשכו מעת לעת. לפי צבא עיראק דאעש ניצל סופה שפקדה הבוקר את העיר כדי לתקוף חיילים מיחידת עילית למלחמה ברור, ועזרה לו העובדה שמזג האוויר שיבש את התצפיות מהאוויר. לפי הכוחות העיראקיים חלק מהמחבלים התחבאו בין אזרחים כדי להתקרב לחיילים העיראקיים ולתקוף אותם.

 

צבא עיראק מאמין שבמערב מוסול נמצאים אלפי לוחמים של דאעש, מתחבאים בין כ-750,000 אזרחים. דאעש משתמש במחבלים מתאבדים במכוניות תופת, בצלפים ובמטעני צד כדי למנוע את התקדמות 100,000 החיילים העיראקיים והכורדיים.

 

רבים מהאזרחים שמצליחים להימלט בימים האחרונים ממערב העיר מדווחים על רעב. ילד בשם עלי, אוחז בידה של אוחותו, ביקש מהחיילים שפגש אוכל. הוא ואחותו ניסו לברוח מהשטח שבשליטת דאעש כבר אתמול, אבל לא הצליחו בגלל האש. היום הם ניצלו רגע של הפוגה וברחו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
סיור בבסיס התת קרקעי. השיעים באים
צילום: gettyimages
מומלצים