שתף קטע נבחר

כך הכנסתי הביתה "פליט בן 12" וגיליתי שהוא מוסלמי קיצוני בן 21

הטלוויזיה הבריטית שידרה ראיון מצמרר עם "ג'ולי", האישה שהכניסה לבית משפחתה גבר אפגני שהצליח להערים על ממשלת בריטניה ולהתחזות לפליט בן 12. הוא קילל, היכה והטיל אימה על המשפחה - וגלש לאתרי איסלאם קיצוני

ערוץ הטלוויזיה הבריטי ITV הביא ראיון מיוחד עם ג'ולי (שם בדוי), אישה טובת לב שהחליטה לסייע לפליטים ולהכניס לביתה פליט בן 12 מאפגניסטן שרשויות הרווחה הבריטיות לא מצאו לו בית. רק שבועות אחר כך, כשהחל לאיים עליה ועל ילדיה, התברר לה כי מדובר במתחזה: אדם בוגר ומסוכן שהצליח להתחזות לילד קטן והתרברב בשיחות עם חבריו על כך שהצליח להערים על ממשלת בריטניה.

 

ג'ולי סיפרה בראיון לערוץ כי היא התבקשה לטפל בפליט, עבדול שמו, לכמה ימים. "הוא נראה בן 19. הוא היה שקט וביישן מאוד. בדרך כלל אני לא לוקחת נערים אלא רק ילדים קטנים יותר, אבל לא רציתי לפגוע ברגשותיו. חשבתי לעצמי שהוא צריך בית ולא הקדשתי לזה עוד מחשבה".

פליטים בורחים מהמזרח התיכון. ארכיון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
פליטים בורחים מהמזרח התיכון. ארכיון(צילום: רויטרס)

חשדה של ג'ולי התעורר כשהיא לקחה את עבדול לבדיקת שיניים, ורופא השיניים העריך שגילו 21-18, ולא 12 כפי שטען. לדבריה בתחילה היה ה"ילד" נחמד ומנומס, אבל לאט לאט הוא נעשה גס רוח ומפחיד. "ככל שחלפו השבועות הרגשתי שינוי הולך וגדל אצלו. השוויתי אותו לילד שלי, והוא היה בוגר ממנו", סיפרה.

 

רק אחרי כמה שבועות גילתה ג'ולי שבעוברו בבלגיה נעצר עבדול בגין התחזות לילד פליט: "עשו לו שם בדיקת צפיפות עצם ברנטגן ואמרו לו 'אתה לא בן 12', שילחו אותו. לא הבנתי למה לא מסרו לי מידע כזה". כשפתחה לו חשבון פייסבוק כדי לעזור לו למצוא את משפחתו הוא החל להתנהג באופן מאיים. היא פחדה להישאר איתו לבד בבית, אבל לא רצתה לסכן משפחה אחרת שתקבל אותו.

 

"יום אחד הוא הלך למקרר והביט בתמונה שלי ושל בתי כאילו הוא מנסה להפחיד אותי דרך הבת שלי", סיפרה בראיון. "הוא התקרב אליי מאחורי גבי ואני עדיין יכולה להרגיש את נשימתו בעורפי. אני זוכרת שהרגשתי משותקת".

 

אחר כך גילתה שעבדול גולש לאתרי איסלאם קיצוני באינטרנט והתבדח בטלפון עם מכרים שלו על כך שהצליח להערים על ממשלת בריטניה ולגרום לה להאמין שהוא פליט. "הייתי בהלם. אני זוכרת שחשבתי לעצמי, אלוהים! מי האיש הזה?".

 

כשהרשויות מצאו לעבדול בית קבע הוא סירב לעבור, והיחס שלו אל משפחתה של ג'ולי נעשה תוקפני במיוחד. הוא קילל אותה וכשבני משפחתה חצצו ביניהם הוא החל להכות אותם. הוא הורחק מהמשפחה, אבל כעת היא חוששת שיחזור": "כשלקחו אותו הוא אמר 'אני ארצח את כולכם. אני יודע איפה אתם גרים'".

 

ג'ולי מבקשת מממשלת בריטניה לערוך בדיקות גיל קפדניות יותר לפליטים המגיעים לבריטניה כדי לוודא שלא יהיו עוד מקרים כמו זה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מי אתה? נחשף בבלגיה, הסתנן לבריטניה
צילום: shutterstock
מומלצים