שתף קטע נבחר

טראמפ הודף את הביקורת: "נפגשתם עם פוטין, צבועים"

הנשיא האמריקני ממשיך להדוף את ההאשמות לפיהן בעלי תפקידים בממשלו ניהלו קשרים עם גורמים ברוסיה בתקופת הבחירות, ופרסם תמונה של סנאטור דמוקרטי אוכל סופגניות עם ולדימיר פוטין: "לפתוח בחקירה מיידית". השבועון "דר שפיגל" פרסם איור משולב של טראמפ ומקבילו הרוסי תחת הכותרת: "כמה פוטין יש בטראמפ?"

בזמן שבכירי ממשלו לא מפסיקים להסתבך על רקע טענות למעורבות במגעים עם רוסיה בתקופת הבחירות, דונלד טראמפ מוצא את עצמו במגננה ונאלץ להדוף פעם אחר פעם את ההאשמות שמופנות לעברו. בציוץ שהעלה אמש (ו') בחשבון הטוויטר שלו, תקף הנשיא האמריקני את מנהיג המיעוט הדמוקרטי צ'אק שומר, וצירף תמונה ישנה שבה נראה האחרון נוגס בסופגנייה לצידו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

 

"עלינו לפתוח בחקירה מיידית נגד הסנאטור שומר וקשריו לרוסיה ולפוטין", כתב טראמפ והוסיף את התיאור "צבוע". שומר לא נשאר חייב ובציוץ שהעלה כחצי שעה לאחר מכן השיב כי מדובר בתמונה לפני 14 שנים וציין: "פגישתי עם פוטין ושותפיו בשנת 2003 הייתה תחת סיקור תקשורתי בעודי נמצא תחת שבועה. האם גם אתה ואנשיך עשיתם כך?".

 

 

ה"גראדיאן" הבריטי ציין כי לשניים מערכת יחסים ארוכת שנים, שבמסגרתה נכללת גם תמיכה של טראמפ בשומר. טראמפ, שהזדהה כדמוקרט בעברו, תרם כ-9,000 דולרים לפעילותו של שומר וטען: "הייתי קרוב לשומר בהרבה דרכים". שומר לעומתו, תיאר את טראמפ כמכר ולא כחבר, והתעקש כי השניים מעולם לא סעדו או שיחקו גולף יחד".

 

בין לבין, השבועון הגרמני "דר שפיגל" המשיך בגישה הביקורתית שלו כלפי טראמפ לאחר שבחר לשער הראשי שלו איור המשלב את דיוקניהם של הנשיא האמריקני ומקבילו הרוסי ולדימיר פוטין. "השליט הכפול: כמה פוטין יש בטראמפ?", נכתב תחת האיור, שכולל את תווי הפנים של פוטין והשיער של טראמפ.

 

הדיוקן המשולב של פוטין וטראמפ ב"דר שפיגל" (צילום: דר שפיגל) (צילום: דר שפיגל)
הדיוקן המשולב של פוטין וטראמפ ב"דר שפיגל"(צילום: דר שפיגל)

אין מדובר במתקפה ראשונה של "דר שפיגל" על טראמפ מאז היבחרו לנשיא ה-45 של ארה"ב. בחודש שעבר התנוססה על שער המגזין הנחשב תמונת אילוסטרציה של טראמפ עורף את ראשה של אלת החירות לצד הכיתוב: "אמריקה תחילה". אדל רודריגז, האמן שייצר את השער, טען כי "טראמפ עורף את ראשה של הדמוקרטיה".

 

השבוע דרש שומר מהתובע הכללי ג'ף סשנס, שנחשב למקורבו של הנשיא, להתפטר על רקע "הולכת שולל של חברי הסנאט" במהלך השימוע לקראת מינויו, שבו נשאל לגבי קשריו עם רוסיה במהלך המירוץ לנשיאות.

 

וכך זה נראה בחודש שעבר. "טראמפ עורף את ראשה של הדמוקרטיה" ()
וכך זה נראה בחודש שעבר. "טראמפ עורף את ראשה של הדמוקרטיה"

התובע הכללי ג'ף סשנס (צילום: AP) (צילום: AP)
התובע הכללי ג'ף סשנס(צילום: AP)

 

 

על פי הטענות, סשנס נפגש פעמיים עם השגריר הרוסי בארצות הברית, בעוד שאחת הפגישות נערכה במהלך כנס של המפלגה הרפובליקנית בקליבלנד. סגנית דובר הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס ציינה את שמו של שומר בתדרוך הכתבים האחרון ואמרה: "איני מבינה איך פגישה של סשנס עם אחד מתוך 80 שגרירים שנכחו בכנס שאלה את הכתבים מעניינת אתכם". סנדרס המשיכה לתקוף את הסנאטור הבכיר ואת כלי התקשורת: "שומר שתה משקאות עם פוטין ומבחינתכם זה לא סיפור גדול".

 

טראמפ הספיק להודות בכך שעדותו של סשנס בשימוע יכלה להיות "מדויקת יותר", וחברי המפלגה הדמוקרטית לחצו על הסנאט לזמן אותו שוב לספק עדות נוספת על קשריו עם גורמים בקרמלין. הלילה (שבת) דחה הסנאט את בקשת הדמוקרטים לזמן את התובע הכללי סשנס, והוא יסתפק בלמסור הצהרה כתובה ביומיים הקרובים.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים