שתף קטע נבחר

צפו: פוליטיקאי מכסיקני טיפס על חומת טראמפ

חבר קונגרס מכסיקני טיפס על החומה הגבוהה שכבר קיימת בגבול עם ארה"ב ושאותה רוצה טראמפ להאריך ולבצר. כשהגיע למעלה - התיישב והצטלם: "לו רציתי - הייתי קופץ בקלות לשטח ארה"ב"

 

 

בראוליו גרה, חבר קונגרס מכסיקני, לקח על עצמו את המשימה להוכיח לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהחומה שהוא מתכנן להקים בגבול בין ארה"ב למכסיקו מיותרת. לפני ימים אחדים הוא הגיע לחומה שכבר בנויה בגבול בין ארה"ב לטיחואנה – חומה שאותה רוצה טראמפ לבצר ולהאריך במאות קילומטרים – וטיפס עליה כדי להראות עד כמה קל לצלוח את המכשול הזה.

גרה על החומה של טראמפ ()
גרה על החומה של טראמפ


גרה אמר כי החומה שטראמפ רוצה לבנות היא "בזבוז אבסורדי ולא נחוץ שפוגע ביחסי השכנות הטובים שלנו". לרשת ABC סיפר: "הצלחתי לטפס על החומה ולהתיישב עליה. אם הייתי רוצה הייתי קופץ בקלות לתוך ארה"ב, וזה מראה שאין צורך לבנות חומה. אפשר לטפס עליה בקלות רבה, ברגע. אני טיפסתי עליה בטיחואנה, אחד האזורים שבהם החומה הכי גבוהה. מרחוק זה נראה מסובך, אבל יש חבר'ה צעירים שעולים ויורדים כל הזמן".

 

בתמונות שפרסם גרה נראו שני אנשים נוספים – והוא הסביר שאין לו קשר אליהם, הם טיפסו בעצמם על החומה כשהוא הגיע למקום.


ההבטחה של דונלד טראמפ להקים חומה ארוכה בגבול בין מכסיקו לארה"ב כדי למנוע הסתננות מהגרים, מבריחי סמים ונשק וסוחרי אדם לשטח ארה"ב הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות ביותר שלו. טראמפ ממשיך להבטיח גם כעת כי ידאג שמכסיקו עצמה תשלם על הקמת החומה והרחבתה – וכי אם לא תסכים לעשות זאת יממן זאת בסנקציות כלכליות עליה. התבטאויות טראמפ נגד מהגרים מכסיקנים בארה"ב ונגד מכסיקו כמדינה העכירו מאוד את היחסים בין המדינות, ונשיא מכסיקו אף ביטל פגישה שאמור היה לקיים עם טראמפ בוושינגטון.

 

כאמור, כבר כיום יש חומה בגבול בין ארה"ב למכסיקו, אבל היא קיימת רק בשליש מהגבול הארוך (כ-3,200 קילומטר) המפריד בין המדינות. את הקמת החומה הזו אישר הנשיא ג'ורג' בוש הבן והיא הושלמה ב-2010. היא עשויה מתכת וגובהה יותר מחמישה מטרים. מותקנים עליה פנסים ומצלמות אבטחה. כעת רוצה טראמפ להרחיב את החומה כך שתחסום את הגבול כולו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בראוליו גרה על החומה. "זה רק נראה מסובך"
מומלצים