שתף קטע נבחר

האב המוסלמי השכול שביקר את טראמפ חושש מפגיעה בחופש התנועה שלו

8 חודשים אחרי שתקף את התבטאויות טראמפ בעניין מוסלמים, התבשר חיזר חאן כי זכויותיו לצאת מארה"ב עומדות לבחינה מחדש מבלי לקבל הסבר. "האירועים האחרונים צריכים להדאיג את כל מי שחופש התנועה חשוב לו"

אב שכול אמריקני ממוצא פקיסטני שעמד במרכז סערה במהלך הבחירות לנשיאות נאלץ לבטל הרצאה בקנדה לאחר שנודע לו כי זכויותיו לצאת מהמדינה יעברו בחינה מחדש. האב, חיזר חאן, אזרח אמריקני ב-30 השנים האחרונות, עלה לכותרות לראשונה אחרי שתקף את אמירותיו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שהיה אז מועמד המפלגה הרפובליקנית.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

חאן טוען כי נסיעתו להרצאה בטורנטו שבקנדה שתוכננה להיום (יום ג') בוטלה לאחר שנודע לו כי זכויותיו לעבור את הגבול עומדות לבחינת הרשויות. חאן ציין כי הסיבה לבחינת זכויותיו לא נמסרה לו, ולא ציין איזו רשות ממשלתית הודיעה לו על ההליך. 

 

מנסה למנוע מהאב לצאת מהמדינה? טראמפ ובני הזוג חאן ()
מנסה למנוע מהאב לצאת מהמדינה? טראמפ ובני הזוג חאן

חאן תקף את הבטחותיו של טראמפ לאסור כניסת מוסלמים, שנחתמו אמש במסגרת צו הגירה, והציע לו לקרוא מחדש את חוקת ארצות הברית על רקע אמירותיו. בנו של חאן, הומאיון, נהרג בפיגוע התאבדות בבעקובה שבעיראק ב-2004.

 

טראמפ הגיב לדברים בראיון לרשת ABC ואמר שהוא אחראי ליצירת עשרות אלפי מקומות עבודה בארה"ב ובניית מבנים מרשימים. טראמפ כינה את האב "תסריטאי של קלינטון", תוך כדי שרמז כי שתיקתה של אשתו במהלך הנאום נובעת מכך שלא הורשתה לדבר מתוקף היותה אישה.

חיזר וגזאלה חאן בוועידה הדמוקרטית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חיזר וגזאלה חאן בוועידה הדמוקרטית(צילום: AFP)

בהודעה שפרסם ציין חאן כי "התפתחות האירועים צריכה להדאיג לא רק אותי, אלא את כל האמריקנים שהזכות לתנועה חופשית חשובה להם". הרצאתו של חאן בעניין ממשל טראמפ במסגרת כנס מקומי. בהצהרתו הודה חאן לתומכיו והביע תקווה לבקר בטורונטו בעתיד הקרוב.

 

"אם זה היה תלוי בו, הומאיון מעולם לא היה דורך על אדמת אמריקה", תקף חאן בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה בחודש יולי. "הבט בקבריהם של הפטריוטים האמיצים מכל הקבוצות האתניות שמתו בהגנה על ארצות הברית, אתה לא הקרבת שום דבר".

 

גורם רשמי בסוכנות המכס והגנת הגבולות האמריקנית מסר לרויטרס כי הסוכנות לא יוצרת קשר עם אזרחים החפצים לצאת מגבולות המדינה, וכי כל אזרח אמריקני עם דרכון יכול לצאת מהמדינה. הסוכנות סירבה להתייחס למקרה של חאן מטעמי פרטיות.

 

ג'ף קרגל, עורך דין המתמחה בדיני ההגירה, ציין כי במסגרת חוקי ההגירה במדינה אין נימוק שמכשיר הפרדה בין זכויות של אזרחי ארצות הברית שנולדו במדינה לבין אזרחים שהיגרו למדינה בעבר. "באופן תיאורטי, אם המדינה מחזיקה במידע פלילי על אזרח מסוים, יש לה את הזכות לחקור אותו במסגרת החוק. על מנת למנוע את האפשרות לצאת מהמדינה עליהם להגיש כתב אישום נגד אותו אזרח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
בני הזוג חאן בוועידה הדמוקרטית
צילום: MCT
מומלצים