שתף קטע נבחר

ארה"ב: שר של טראמפ השווה בין מהגרים לעבדים

בנאומו הראשון עם כניסתו לתפקיד שר השיכון והפיתוח האורבני הסתבך בן קרסון עם אמירה שנויה במחלוקת: "היו מהגרים אחרים שהגיעו לכאן בתחתית של ספינות עבדים, עבדו אפילו קשה יותר, אפילו קשה יותר עבור מעט יותר"

 

 

שר השיכון והפיתוח האורבני של ארצות הברית, בן קרסון, השווה אתמול (יום ב') בין מהגרים לבין עבדים וספג ביקורת, בין היתר מצד היסטוריונים, על כך שדבריו אינם מדויקים וחוטאים לאמת ההיסטורית.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

מינויו של קרסון לתפקיד שר בקבינט של דונלד טראמפ אושר רק בשבוע שעבר והוא האפרו-אמריקני היחיד שמכהן בתפקיד שר בממשל הרפובליקני החדש. בנאומו הראשון בפני עובדי משרדו, הוא דיבר על מוסר העבודה והחלומות של המהגרים שהגיעו לארה"ב דרך אליס איילנד ואמר: "זה הסיפור של אמריקה, ארץ של חלומות והזדמנות, היו מהגרים אחרים שהגיעו לכאן בתחתית של ספינות עבדים, עבדו אפילו קשה יותר, אפילו קשה יותר עבור מעט יותר. אבל גם להם היה חלום שיום אחד הבנים, הבנות, הנכדים, הנכדות, הנינים, הנינות שלהם ישאפו לשגשוג ואושר בארץ הזו".

 

"קיבל מידע מוטעה או עשה טעות". קרסון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"קיבל מידע מוטעה או עשה טעות". קרסון(צילום: רויטרס)

דובר משרדו של קרסון סירב להגיב לדברים, אולם לאחר מכן צייץ משרד השיכון האמריקני בטוויטר שלו ש"זו הפרשנות הכי צינית לדבריו של השר שהתקבל בברכה על ידי צבא של עובדים. אף אחד לא באמת מאמין שהוא השווה בין הגירה מרצון לבין שעבוד שלא מרצון!".

 

קרסון, מנתח מוח לשעבר, נחשב לגיבור ולדובר חדור מוטיבציה בקרב הקהילות האפרו-אמריקניות בשל הישגיו ברפואה, והוא הפך לדובר בולט בקרב השמרנים לאחר כניסתו לפוליטיקה.

 

כבר בעבר הסתבך קרסון עם השוואות דומות. בשנת 2013 הוא אמר שתוכנית הבריאות של הנשיא ברק אובמה היא "הדבר הגרוע ביותר שקרה במדינה הזו מאז העבדות".

 

ראנה הוגארת, מרצה להיסטוריה ומומחית לעבדות אמריקנית באוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין, אמרה שהשוואה בין עבדים לבין מהגרים "אינה הולמת ולחלוטין אינה מדויקת". היא אמרה שהגירה "נוגעת לרצון של אדם לצאת למסע".

 

"אני חושבת שאו שהוא קיבל מידע מוטעה או שעשה טעות", אמרה הוגארת. "התחלת דבריו עם אליס איילנד אומרת לי שיש פער גדול בידע שלו באופן שבו אנחנו מדברים על הדרכים השונות של התיישבות אנשים בארה"ב ובאיזה נסיבות הם התיישבו בארה"ב".

 

רבקה סקוט, מרצה להיסטוריה ולמשפטים באוניברסיטת מישיגן, אמרה שעבדות בארה"ב הייתה "צורה ייחודית של הגירה באופן דרמטי" . לדבריה, "זה בהחלט נכון שלאנשים היו שאיפות עבור הילדים שלהם בלי קשר לדרך שבה הם הובאו לארה"ב, אבל היכולת שלהם לממש את השאיפות שלהם הוגבלה באופן בוטה על ידי עבדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים