שתף קטע נבחר

איראן חשפה: 2,100 לוחמים שלנו נהרגו בסוריה ובעיראק

נותנים יד לאסד ונלחמים בדאעש: ראש המשרד לחללים ויוצאי צבא באיראן מסר כי אלפי הלוחמים "המתנדבים" נהרגו בהגנה המקומות הקדושים לשיעים

אלפי לוחמים נשלחו לסוריה לעזור למשטרו של בשאר אסד. אנשי משמרות המהפכה בטהרן (צילום: AP) (צילום: AP)
אלפי לוחמים נשלחו לסוריה לעזור למשטרו של בשאר אסד. אנשי משמרות המהפכה בטהרן(צילום: AP)

 

יותר מ-2,000 לוחמים מאיראן נהרגו במלחמות בעיראק ובסוריה. כך חשף היום (יום ג') ראש המשרד ליוצאי צבא באיראן. "כ-2,100 לוחמים הפכו לחללים עד כה בעיראק או במקומות אחרים בהגנה על המאוזוליאומים (מבני קבורה) הקדושים", אמר מוחמד עלי שאחידי לסוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

שאחידי, ראש המשרד לחללים ויוצאי צבא של איראן, אמר את הדברים במהלך כנס שנערך בטהרן בנושא תרבות מות הקדושים. הנתון שפרסם איש הממשל האיראני גבוה פי שניים מהנתון שפרסם בנובמבר 2016 והתייחס רק לסוריה.

 

איראן, ביחד עם רוסיה, היא בעלת ברית מרכזית של משטרו של בשאר אסד במלחמת האזרחים שמתחוללת בסוריה, והיא גם שולחת מיליציות שיעיות לעיראק להילחם בארגון הטרור הסוני "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שאחידי לא פרסם פרטים על האיראנים שנפלו בקרבות בעיראק ובסוריה.

 

איראן מפקחת על לוחמים "מתנדבים" שגויסו מקרב האזרחים שלנו כמו גם מהקהילות השיעיות במדינות השכנות אפגניסטן ופקיסטן. משפחות החללים מקבלות אזרחות איראנית בהתאם לחוק שעבר בחודש מאי האחרון. איראן לא שולחת באופן רשמי חיילים להילחם במדינות אחרות, אבל לפי גורם אמריקני, אלפי הלוחמים שנשלחים משטחה להילחם במורדים בסוריה עושים זאת בתיאום מלא עם רוסיה והמשטר הסורי.

 

טהרן מכנה את הלוחמים "מגני המקדשים", כלומר המקומות הקדושים לשיעים בעיראק ובסוריה שהותקפו על ידי קיצונים סוניים.

 

מוקדם יותר הבוקר הודיע צבא עיראק כי כוחותיו כבשו את הסניף הראשי של הבנק המרכזי במוסול, שלוחמי ארגון דאעש בזזו כשהשתלטו על העיר ב-2014. עוד נמסר כי כוחות הביטחון העיראקיים השתלטו על בניין בית המשפט הראשי של דאעש בעיר. כמו כן, ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, ביקר את כוחות הצבא שמשתתפים בשחרור העיר מידי ארגון הטרור הסוני. נזכיר כי חלקה המזרחי של העיר הגדולה נכבש מידי דאעש, אולם חלקה המערבי עדיין נמצא בשליטת הארגון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
שולח "מתנדבים" לסוריה ולעיראק. חמינאי
צילום: AFP
מומלצים