שתף קטע נבחר

דיווח: "טראמפ נפגש עם השגריר הרוסי בקמפיין"

על פי "הפינגטון פוסט", שמתבסס על דיווח קודם, באפריל אשתקד נועד טראמפ עם השגריר קיסליאק. רק לאחרונה טענה הדוברת הבית הלבן, על רקע הטענות על קשרים בין בכירי הממשל לבכירים רוסים, כי "הדבר החשוב הוא שטראמפ עצמו לא נפגש איתם"

הפגישות עם השגריר הרוסי ממשיכות לסבך את בכירי הבית הלבן - והפעם הן עלולות לסבך גם את הנשיא עצמו. באתר "הפינגטון פוסט" דווח אמש (יום ג') כי אף שהנשיא דונלד טראמפ ויועציו הכחישו כמה וכמה פעמים כי היה להם קשר עם בכירים רוסים, מתברר כי לפי דיווח קודם טראמפ פגש - לפחות לזמן קצר - את השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק ב-27 באפריל 2016.

טראמפ. נפגש עם השגריר הרוסי במהלך הבחירות (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
טראמפ. נפגש עם השגריר הרוסי במהלך הבחירות(צילום: gettyimages)
 

הדיווח מתבסס על כתבה מהעיתון "וול סטריט ג'ורנל", שדיווח ב-13 במאי אשתקד כי טראמפ נועד עם קיסליאק במהלך קמפיין הבחירות. "אני מאמין בהפחתת המתיחות ובשיפור היחסים עם רוסיה", צוטט אז טראמפ כאומר בנאום במלון מייפלאואר בוושינגטון. לפי אותו דיווח, דקות לפני אותו נאום טראמפ קיבל בחום את פני השגריר הרוסי בוושינגטון, ושלושה שגרירים זרים נוספים שבאו לקבלת הפנים.

 

ב"הפינגטון פוסט" נטען כי לפחות חמישה מאנשי צוותו של טראמפ נועדו עם השגריר קיסליאק לפני שטראמפ נבחר לתפקיד. זאת, לאחר שאחת מדוברות הבית הלבן - שרה האקבי סנדרס - ניסתה להדוף את הטענות על קשרים בין בכירי ממשל טראמפ לבין הרוסים, ואמרה כי הדבר המרכזי הוא שטראמפ עצמו לא נפגש עם איש מבכירי הממשל הרוסי במהלך הקמפיין.

קיסליאק. לפחות 5 אנשי צוות של טראמפ נועדו עמו לפני שטראמפ נבחר לתפקיד (צילום: MCT) (צילום: MCT)
קיסליאק. לפחות 5 אנשי צוות של טראמפ נועדו עמו לפני שטראמפ נבחר לתפקיד(צילום: MCT)

בשבוע שעבר התחוללה סערה לאחר שפורסם כי התובע הכללי של ארה"ב ג'ף סשנס נועד עם השגריר לפני הבחירות ושיקר לחברי הקונגרס בנוגע לכך. לפי ה"וושינגטון פוסט", סשנס נפגש עם קיסליאק פעמיים בשנת 2016, כשהיה סנאטור ויועץ לאנשי הקמפיין של טראמפ.אחת הפגישות התקיימה בעיצומה של מתקפת סייבר על וושינגטון, שלדברי ארה"ב ממשלת רוסיה הייתה אחראית לה ונעשתה כדי להשפיע על הבחירות לנשיאות. הבית הלבן טוען כי סשנס נפגש עם הדיפלומט בכובעו כסנאטור ולא בכובעו כיועץ לקמפיין של טראמפ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים