שתף קטע נבחר

סין לבעלת הברית צפון קוריאה: "הפסיקו את ניסויי הטילים"

שר החוץ הסיני קרא לפיונגיאנג לעצור את הניסויים במסגרת תוכנית הטילים והגרעין, ובמקביל קרא לארה"ב ולדרום קוריאה להשהות את התרגילים הצבאיים המשותפים. "נשק גרעיני לא יביא ביטחון, כוח צבאי אינו פתרון", אמר

ניסוי טילים בצפון קוריאה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ניסוי טילים בצפון קוריאה(צילום: EPA)

שר החוץ הסיני וונג יי קרא הבוקר (יום ד') לצפון קוריאה להפסיק לבצע ניסויים במסגרת תוכנית הטילים והגרעין של פיונגיאנג, וכן קרא לארצות הברית ולדרום קוריאה להפסיק לערוך תרגילים צבאיים משותפים – שאותם מגדירה צפון קוריאה כ"הכנה למלחמה". שלשום שיגרה צפון קוריאה ארבעה טילים בליסטיים כתגובה לאותם תרגילים צבאיים.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

וונג ציין כי ניסויי הטילים והתמרונים הצבאיים מביאים למתיחות רבה בחצי האי הקוריאני כמו "שתי רכבות מאיצות שנוסעות אחת לעבר השנייה". "הצעתה של סין, כצעד ראשוני, היא שצפון קוריאה תשהה את הפעילות הגרעינית שלה, ושארה"ב ודרום קוריאה גם כן ישהו את התרגילים הצבאיים המשותפים שלהן", אמר וונג במסגרת מסיבת עיתונאים שנתית שכינס בשולי כינוס המפלגה הקומוניסטית בפרלמנט בבייג'ינג.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

 

 

הוא הוסיף כי "ההשהיה ההדדית" תאפשר לכל הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן. "החזקת נשק גרעיני לא יביא לביטחון, שימוש בכוח צבאי לא יהיה פתרון", חידד שר החוץ הסיני. "ישנה עדיין אפשרות להמשיך את השיחות, עדיין ישנה תקווה לשלום".

 

בכדי להתמודד מול האיום הצפון קוריאני, פרסו כוחות ארה"ב, יפן ודרום קוריאה מערכות הגנה נגד טילים מדגם "פטריוט 3" (PAC-3), מערכות אוויריות וימיות. בשנה האחרונה עלתה לכותרות סוגיית הצבת מערכת ההגנה המרחבית בגובה רב, או בשמה הלועזי Terminal High Altitude Area Defense (THAAD), שוושינגטון מציבה בימים אלה על אדמת דרום קוריאה. מערכת זו תעניק לדרום קוריאה, ליפן ולכוחות ארה"ב בזירה, שכבת הגנה נוספת נגד האיום הבליסטי הצפון קוריאני. סיאול הסכימה להציב את המערכת על אדמתה, למרות הלחצים הפנימיים והחיצוניים עליה.

כוחות אמריקניים בתרגול צבאי עם צבא דרום קוריאה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כוחות אמריקניים בתרגול צבאי עם צבא דרום קוריאה(צילום: AFP)
פריסת מערכת THAAD (צילום: EPA) (צילום: EPA)
פריסת מערכת THAAD(צילום: EPA)
 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 

אתמול הודיעה סין שהיא תנקוט צעדים נגד מערכת ההגנה THAAD והזהירה את וושינגטון ואת סיאול שהן יישאו בהשלכות הצעדים שלהן. דובר במשרד החוץ בבייג'ינג אמר במהלך תדריך יומי שסין "מתנגדת בתקיפות" להצבת מערכת הגנה מטילים, זאת אחרי שמשגרי טילים אמריקניים וציוד נוסף נחתו בדרום קוריאה.

 

סין היא בעלת בריתה החשובה ביותר של צפון קוריאה המבודדת, אך הזעם בבייג'ינג על פיונגיאנג הלך וגבר בתקופה האחרונה על רקע ניסויי הגרעין והטילים. בעקבות זאת, החליטה סין בחודש שעבר להפסיק לחלוטין את ייבוא הפחם מהמדינה וכן אפשרה לאו"ם להטיל סנקציות חמורות יותר על פיונגיאנג. כמו כן דוחה סין את הטענות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי בייג'ינג יכולה לעשות יותר בסוגיה הצפון קוריאנית, וטוענת כי בסופו של דבר מדובר במחלוקת בין וושינגטון לפיונגיאנג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ניסוי הטילים הצפון קוריאני מוקדם יותר השבוע
צילום: EPA
מומלצים