שתף קטע נבחר

מרמטכ"ל לשעבר ועד זמרת מובילה: קמפיין לאיחוי השסע בחברה הישראלית

קמפיין הרשת "מה מחבר בינינו" מגייס את מיטב הישראלים הבולטים בכל התחומים כשהמטרה היא לנסות ולאחות את השסעים ההולכים ומעמיקים בחברה. בין המשתתפים: הזמרת עד בן זקן, האם השכולה מרים פרץ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שאמר: "לא תהיה תקרת זכוכית שתחסום חלום של נער ונערה"

 

החברה הישראלית משוסעת ומפולגת מאי פעם, ויש מי שמנסה לאחות את הקרעים: דמויות ישראליות בולטות מתגייסות לקמפיין חדש ברשתות החברתיות תחת הכותרת "מה מחבר בינינו". מהרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ועד הזמרת עדן בן זקן, ממרים פרץ ששכלה את שני בניה ועד הזמר משה פרץ.

 

ישראלים רבים כבר הצטרפו ליוזמה שמובילה התנועה החברתית החדשה "פנימה". בין המצטרפים הנוספים לקמפיין: חתן פרס נובל פרופ' דן שכטמן, רונה רמון, אריק זאבי, שלומי שבת, עומר אדם, עידן רייכל, חנוך דאום, אברהם בורג, קרן פלס, מוקי, מירי מסיקה, הרב אלקנה שרלו, ראשי ערים ורבים אחרים.

 

כל המצטרפים ליוזמה מתבקשים להעלות פוסטים או סרטונים לרשתות החברתיות, שבהם הם מתארים את מה שבעיניהם מחבר בין החלקים השונים בחברה הישראלית - וזאת במקום לעסוק בנושאים שמפלגים ומעוררים מחלוקת. מטרת היוזמה של "פנימה" היא לקדם שיח ישראלי רחב, שונה, מכבד ותכליתי סביב סוגיית הזהות הישראלית, ובשאיפה לחבר מחדש את חלקי העם השונים.

 

"שנים רבות מחיי הובלתי חיילים לקרב והבטתי בעיניהם של צעירים המוכנים להקריב את חייהם, למען המולדת", כותב הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, "נלחמנו יחד על הגבולות החיצוניים של המדינה. המאבק לא תם, יכול נוכל לו. עתה עלינו לגייס את כל הכוח במאבק על זהותנו. להביט פנימה. אני מביט בעיניים של חיילי, אני מביט בעיניים של ילדי הפריפריות החברתיות והגיאוגרפיות, אני מביט בעיניים של נכדי, ויודע שהגיעה העת להסתכל פנימה. להילחם על זכותם של מוחלשים לחיים של משמעות. במדינה עליה נלחמתי לא תהיה תקרת זכוכית שתחסום חלום של נער ונערה, ללא קשר לארץ מוצאם או שכונת מגוריהם. רווחה וחינוך לכל הם הביטוי הנעלה של הסיפור הציוני".

 

מצטרפת בולטת נוספת ליוזמה היא מרים פרץ, אשת חינוך ואמא ששכלה שניים מבניה, אוריאל ז"ל שנפל בדרום לבנון, ואלירז ז"ל, שנפל ברצועת עזה. "יותר מהמוות, יותר מהכאב הזה, מחבר בינינו יצר החיים. כולנו בארץ הזאת שרנו שיר אחד, כל אחת וכל אחד בנגינתו. כשבני הקטן יגדל לא יהיו עוד מלחמות - בירכנו אותם בחיים. זה הכוח וזה מה שמחבר בינינו. ואין כמו עוצמת החיים וכוח החיים. נצטרך לשבת ביחד ולחשוב איך אנחנו מקדשים את החיים האלה? לא בקורבנות, מקדשים אותם באהבה, מקדשים אותם ברעות, מקדשים אותם בערבות הדדית, מקדשים אותם בסבלנות וסובלנות ויכולות לשמוע את האחר".

 

הזמר משה פרץ בחר לדבר על מוזיקה כמה שמחבר בין אנשים ונוגע בהם. "גם אם כל אחד נמצא בקצה האחר, אם רק תזכרו איזה עולם נפלא אפשר לבנות בעזרת חיוך, הבנה והקשבה אחד לשני, נהיה מאושרים ומאוחדים", הוא אומר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
גבי אשכנזי
צילום: אבי מועלם
מומלצים