שתף קטע נבחר

סיכוי לגשם בפורים: "נראה אם מזג האוויר ירצה להתחפש"

ביום שישי, מועד חגיגות פורים בבתי הספר ובגנים, צפוי מזג אוויר נוח, אך ישנה סבירות לגשם באזור הצפון. יום ראשון, שבו נערכות תהלוכות עדלאידע, ילווה באובך, רוחות חזקות ובגשם החל משעות הצהריים. חזאי "מטאו טק": "נחזיק אצבעות"

 

האם יירד גשם בפורים? זו השאלה שמעסיקה לא מעט הורים וילדים ברחבי ישראל לקראת סוף השבוע. ביום שישי, המועד שבו ייערכו מסיבות פורים בבתי הספר ובגנים, צפוי מזג אוויר מעונן חלקית בשעות הבוקר, אולם בערב ייתכן גשם בצפון, והוא עשוי אף להתפשט למרכז ולדרום. ביום א', שבו מתקיימות תהלוכות עדלאידע במוקדים שונים ברחבי הארץ, צפוי מזג אוויר עוד יותר בעייתי עם גשם, אובך ורוחות.

 

"פורים יהיה הפכפך וישנה את פניו מיום ליום", צופה החזאי אבי זדה ממרכז החיזוי "מטאו טק", ומוסיף: "נחזיק אצבעות ונמתין לראות אם מזג האוויר ירצה להתחפש ביום ראשון הבא".

 

העדלאידע בפתח תקווה אשתקד. הגשם יקלקל את החגיגה? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
העדלאידע בפתח תקווה אשתקד. הגשם יקלקל את החגיגה?(צילום: רויטרס)

מחר (יום ה') צפוי מזג אוויר חם מהרגיל לעונה. "אם היום מזג האוויר נאה, מחר יפקוד אותנו גל חום, אפילו עד כדי שרב, והטמפרטורות כמעט בכל רחבי הארץ ינסקו ויגיעו לכדי 28-30 מעלות", מסביר זדה. לדבריו, גל החום יילך ויישבר ביום שישי בבוקר: "בשישי נחווה מזג אוויר מעונן חלקית. גשם יכול לרדת רק בשעות הערב וכרגע ההתלבטות אם הוא יתרכז כל כולו בצפון, אולי עד כדי סופות רעמים, או שיירד בכל הארץ - מצפון ועד דרום".

 

 

זדה מבהיר כי לא ניתן להבטיח בוודאות שלא יירד גשם ביום שישי בבוקר: "מזג האוויר הוא הפכפך והמודלים שלו משנים את פניהם ומתחפשים משעה לשעה למשהו אחר. כרגע אני לא יכול לומר בוודאות מאוד גבוהה שלא יירד גשם. יש סבירות גבוהה של 60-70 אחוז להעדר גשמים בשישי בבוקר - בעיקר בנוגע למרכז הארץ ולאזור הדרום - ופחות באזור הצפון. שם אולי בכל זאת יירד קצת גשם".

 

ומה לגבי יום ראשון? "אם חשבנו שביום שישי יש בעיה מבחינת מזג האוויר, ביום ראשון היא מוכפלת", אומר זדה. "אנחנו יכולים לקום בבוקר ולהיות עדים לרוחות חזקות ולא נעימות, לאובך, והחל משעות הצהריים יתחיל לרדת גשם בצפון. בהמשך הוא ידרים לאזור המרכז, אולי גם לאזור הדרום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסברג
פורים בחיפה
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים