שתף קטע נבחר

בנו של קים ג'ונג נאם ממקום מסתור סודי: "מקווים לטוב"

לראשונה מתבטא בן משפחה ישיר של אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה שנרצח בחודש שעבר במלזיה. "אני עם אמי ואחותי", מסר קים האן-סול ממקום מסתור שאינו ידוע. הסרטון הופץ על ידי ארגון לא מוכר שטוען כי סייע לחלץ את בני המשפחה בעזרת הולנד, ארה"ב ודרום קוריאה

 

 

 

סרטון ובו צעיר שטוען כי הוא בנו של קים ג'ונג נאם – אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און שחוסל בנמל תעופה במלזיה בחודש שעבר – הופץ הבוקר (יום ד') ברשת, ובו למעשה ישנה התייחסות ראשונה וישירה מצד גורם במשפחת קים בנוגע לאירוע הדרמטי, שלפי הערכות בוצע בהוראת פיונגיאנג.

 

עוד סיפורים מעניינים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

הסרטון הועלה ליוטיוב על ידי ארגון לא מוכר בשם Cheollima Civil Defense (CCD), שטוען כי "חילץ" בני משפחה "פגיעים" של קים ג'ונג נאם בעזרת רשויות מהולנד, ארה"ב ודרום קוריאה, וכן טוען כי הם נמצאים תחת השגחה ושמירה במקום מסתור סודי.

קים סול-האן בסרטון: "אני עם אמי ואחותי" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קים סול-האן בסרטון: "אני עם אמי ואחותי"(צילום: AFP)
אזרחים בדרום קוריאה צופים בהודעתו של אחיינו של שליט צפון קוריאה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אזרחים בדרום קוריאה צופים בהודעתו של אחיינו של שליט צפון קוריאה(צילום: AFP)
 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

סוכנות הביון של דרום קוריאה אישרה כי האדם בסרטון הוא אכן קים האן-סול – בנו של קים ג'ונג נאם. "האיש בסרטון הוא אכן קים האן-סול", מסר לסוכנויות הידיעות דובר מטעם שיאות המודיעין הלאומי של דרום קוריאה. הדובר סירה למסור פרטים נוספים, לרבות המיקום הנוכחי של חברי משפחת קים או כל מידע על הארגון CCD.

 

"השם שלי הוא קים האן-סול, מצפון קוריאה, אני שייך למשפחת קים", אומר בנו של הנרצח בתחילת הסרטון, באנגלית. בשלב זה הוא מראה את הדרכון שלט כדי להוכיח את זהותו. "אבי נהרג לפני כמה ימים, כרגע אני עם אמי ואחותי", אמר, ואז ביקש להודות למישהו, אך חלק זה צונזר לגמרי מהסרטון. "אנחנו מקווים שהמצב ישתפר בקרוב", סיכם בתום הסרטון.

אחת הנאשמות ברצח, דואן טי הואונג מוייטנאם (צילום: AP) (צילום: AP)
אחת הנאשמות ברצח, דואן טי הואונג מוייטנאם(צילום: AP)

קים ג'ונג נאם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קים ג'ונג נאם(צילום: AFP)
 

לפי ההערכות, האן-סול, 21, סיים לימודים באוניברסיטה בפריז וחי בגלות יחד עם הוריו במקאו עד שנעלם יחד עם אמו ואחותו מיד לאחר חיסול אביו בקואלה לומפור. בשל קשר הדם שלו, האן-סול יכול להיחשב איום לשלטון הצפון קוריאני, שבראשו עומד דודו – קים ג'ונג און.

 

הרשויות במלזיה עדיין לא זיהו באופן רשמי את הנרצח בנמל התעופה בתור קים ג'ונג און וטרם שחררו את הגופה. לפי המשטרה המקומית, הרשויות עדיין ממתינות שקרוב משפחה ישיר יתייצב ויספק דגימת DNA כדי לזהות רשמית וסופית את הגופה.

 

בשבוע שעבר הגישה מלזיה כתבי אישום נגד שתי צעירות מאינדונזיה ווייטנאם בגין רציחתו של קים ג'ונג נאם, והאשימה אותן שמרחו גז עצבים מסוג VX על פניו – ככל הנראה בהוראת צפון קוריאה. אלא שבפיונגיאנג דחו את תוצאות הניתוח שלאחר המוות שערכו הרשויות בקואלה לומפור וטענו שקים ג'ונג נאם מת מהתקף לב ולא מהחומר שמוגדר על ידי האו"ם כנשק מסוכן להשמדה המונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
קים האן-סול בסרטון שהופץ בשעות האחרונות
צילום: AFP
מומלצים