שתף קטע נבחר

המחבלים התחפשו לרופאים: "רצחו חולים במיטות"

באפגניסטן בודקים אם דאעש אכן אחראי למתקפת הטרור אתמול בבית החולים בקאבול, שבה רצחו מחבלים במדי רופאים 63 בני אדם - מטופלים, אנשי צוות ומבקרים. אחד הניצולים: "הם ירו במטופלים במיטותיהם ואז רצחו את הרופאים"

באפגניסטן עלה היום (ה') ל-49 מספר ההרוגים במתקפת הטרור אתמול בבית החולים הצבאי בקבול, שמחבלים מחופשים לרופאים רצחו במהלכה עשרות מטופלים רבים ואנשי צוות. הממונה על בתי החולים בעיר, סלים רסולי, אמר כי בפיגוע נפצעו עוד 63 בני אדם לפחות.

 

המחבלים לבשו חלוקים לבנים כמו החלוקים שלובשים אנשי מעבדה בבית החולים, והם הסתובבו במסדרונות בית החולים וירו ברופאים, במטופלים ובמבקרים. כשכוחות הביטחון הוזעקו למקום נלחמו בהם המחבלים במשך שעות. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נטל אחריות לפיגוע. כל ארבעת המחבלים, בהם שניים שהפעילו חגורות נפץ שהיו על גופם, נהרגו.

מטופלים בבית החולים שבו בוצע הפיגוע (צילום: AP) (צילום: AP)
מטופלים בבית החולים שבו בוצע הפיגוע(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

היום סיפרו ניצולים כי הם התבצרו בחדרים בבית החולים והסתתרו מהמחבלים. התוקפים היו חמושים בכלי נשק אוטומטיים וברימוני יד. המתקפה החלה בפיצוץ מחבל מתאבד.

 

מוחמד נאבי, רופא בבית החולים, הצליח להימלט וסובל מרגל שבורה. הוא סיפר כי בתחילת המתקפה היה קשה להבין מה מתרחש בגלל מדי הרופא שהמחבלים לבשו. "היינו בהלם כשראינו אותם יורים ברובי קלנצ'יקוב", סיפר. "הם רצחו את המטופלים שלנו במיטותיהם ואז רצחו את הרופאים שלנו". בית החולים שבו בוצע הפיגוע הוא בית החולים הצבאי הגדול באפגניסטן, והוא שוכן קרוב לשגרירות ארה"ב, המבוצרת למדי.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

מחבלים מדאעש, שלפי הערכות רובם היו חברים לפני כן בארגון הפקיסטני "תחריק א-טליבאן פקיסטן", יצרו להם לאחרונה מעוז במחוז ננגרהר בגבול של אפגניסטן עם פקיסטן. הם נלחמים שם הן בכוחות הביטחון של פקיסטן והן בטליבאן.

 

מאות בני אדם באו היום להלווייתו של בהרוז בנהאם, רוקח בן 37 שנרצח בפיגוע. הוא הותיר אחרי שלושה ילדים קטנים. המחבלים רצחו אותו ביריות בקומה השלישית של בית החולים. אחיו, בהזד, הוא קצין בצבא אפגניסטן. היום סיפר כי כשהמתקפה החלה הוא היה אחד החיילים שתפרסו מחוץ לבית החולים. כשהוא נכנס לבית החולים הוא מצא את אחיו גוסס. הוא נפגע מקליעים בחזה ובזרוע.

הלווייתו של אחד מהרוגי הפיגוע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הלווייתו של אחד מהרוגי הפיגוע(צילום: AFP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

מחוץ לבית החולים בזמן הקרב עם המחבלים (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מחוץ לבית החולים בזמן הקרב עם המחבלים(צילום: EPA)

"רק כמה דקות אחרי שהגעתי אליו סוף סוף הוא מת", סיפר. "כל שנשאר לי לעשות היה להודיע למשפחתי ולהביא את גופתו הביתה".

 

בתוך בית החולים עברו היום מומחים מחדר לחדר וחיפשו ראיות לכך שדאעש אחראי לפיגוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"הם ירו בקלצ'ניקוב, היינו בהלם"
צילום: AP
מומלצים