שתף קטע נבחר

15 שנות מאסר לתושב הצפון שאנס שש נערות

אונס, מעשים מגונים, הטרדות ותקיפות היו מנת חלקן של כמה נערות, שאיתר הגבר במצוקתן. הוא "הרעיף עליהן טובות הנאה וכשהן חשו נוח בקרבתו - ביצע את מעשיו הנלוזים". הוא יפצה כל אחת מהן בעשרות אלפי שקלים

גבר בן 63 מהצפון נשלח היום (ג') ל-15 שנות מאסר, לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה פסק כי אנס ותקף מינית שש נערות לפני כשנתיים. הוא נדרש לשלם לכל אחת מהן גם פיצוי כספי.

  

האיש הורשע בכך שבמשך תקופה ארוכה ביצע עבירות מין בקבוצות של נערות שעמן יצר קשר בדרכים שונות. הוא הורשע בין השאר באונס של אחת הנערות, וכן בשורה של מעשים מגונים, מעשים מגונים בכוח, הטרדות מיניות ותקיפות.

 

במשך תקופה ארוכה הוא נהג כלפי הנערות שהכיר באותה שיטה - הוא היה מסייע להן בהסעות, קניות ואף בתשלום כספים, ובהמשך תקף אותן מינית בביתו או ברכבו. בחלק מהמקרים, כך תואר באישומים, ביצע את המעשים תוך הפעלת כוח. במקרה אחר נהג באלימות כלפי אחת מהן, משך ממנה בכוח את מכשיר הטלפון הסלולרי שלה וגרם לפציעתה.

 

בגזר הדין ציינו השופטים גם את עברו הפלילי המכביד, שכלל בין השאר עבירות מין. "הנערות ראו בנאשם כמעין 'דוד' טוב שעוזר ומסייע להן", כתבו אב בית הדין, סגן הנשיא רון סוקול, והשופטים אמיר טובי ותמר שרון נתנאל. "הנאשם הרעיף על הנערות טובות הנאה שונות, החל מהסעה ברכבו, קניית אוכל וציוד לבתי הספר, אירוח בביתו ועוד, וכך קירב אותן אליו. משנוצר אמון בין הנאשם לנערות והן חשו נוח בקרבתו, ניצל הנאשם את תמימותן, את תחושת הביטחון שהשרה עליהן, וביצע את מעשיו הנלוזים לשם סיפוק יצריו המיניים.

 

"הנאשם לא בחל בדרכי פיתוי, תוך שהבין כי הקרבה שנוצרה בינו לנערות ויחסן אליו, יקהו את חושיהן וימנעו מהן להתנגד לו ולמעשיו. הנאשם ניצל את היותן של הנערות השונות במצוקות אישיות ומשפחתיות, מצוקות שגרמו להן להתחבר עמו ולחוש במחיצתו ביטחון ורוגע. במקום לשמש לנערות מגן ומשענת, כפי שחשבו ורצו, ניצל את מצבן לסיפוק יצריו המיניים".

 

בהמשך ציינו השופטים כי חשו שאט נפש נוכח מעשי הנאשם, שבגד באמון הנערות. "במקום לשמש להן משענת תומכת, במקום לעודד ולסייע להן, ביצע בהן את זממו לשם סיפוק יצריו. במהלך הדיונים פגשנו את המתלוננות, שמענו את סיפוריהן; חלקן התקשו לספר את שאירע, חלקן התביישו לפרט את שעשה בהן הנאשם, חלקן בכו על דוכן העדים וחלקן אזרו אומץ ופירטו את כל שאירע להן. מעשי הנאשם הותירו בכולן צלקות שילוו אותן כל חייהן.

 

"חובתנו כבית המשפט להגן על המתלוננות, לשמור על כבודן, להחזיר למתלוננות את הביטחון והאמון בסובבים אותן, לשלוח מסר לקרבנות עבירות המין לבל יירתעו מלהתלונן ולהטיל על הנאשם עונש שיבטא את החומרה במעשיו ויבהיר לו ולציבור כי מי שפוגע כך בקורבנות תמימים צפוי להיענש על פי חומרת הדין".

 

מלבד עונש המאסר בפועל, גזרו עליו השופטים עונשי מאסר על תנאי של שלוש שנים ושנה וחצי, על פי אופי המעשים. כמו כן הוא יפצה את קורבנותיו כספית. הצעירה שאותה אנס תפוצה ב-75 אלף שקל, צעירה שתקף מינית ופיזית תפוצה ב-20 אלף שקל, ולכל אחת מהמתלוננות האחרות ישלם 10,000 שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
(אילוסטרציה)
צילום: shutterstock
מומלצים