שתף קטע נבחר

הנשיאה הודחה - ונטשה את הכלבים שלה

פארק ג'ן הייאה עזבה את מעון הנשיאות בדרום קוריאה בלי תשעת הכלבים שלה, רובם גורים. במדינה זועמים עליה, וארגון זכויות בעלי חיים הגיש תלונה במשטרה

ארגון לזכויות בעלי חיים הגיש תלונה במשטרה נגד נשיאת דרום קוריאה לשעבר, פארק ג'ן הייאה, שנטשה תשעה כלבים בבית הנשיאותי אחרי שהודחה מהתפקיד. פארק עזבה את המעון הנשיאותי, "הבית הכחול", ביום ראשון - יומיים אחרי שבית המשפט אישר את הדחתה בעקבות פרשת השחיתות שבה הייתה מעורבת.

חמישה מהכלבים של פארק (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חמישה מהכלבים של פארק(צילום: רויטרס)

אחרי ההדחה שבה פארק לביתה במחוז גנגנאם בבירה סיאול. בשנת 2013, כשעזבה את ביתה לבית הכחול, העניקו לה שכניה כלב וכלבה מסוג ג'ינדו קוריאני, שקיבלו את השמות "הימאנג" ו"סארום" ("תקווה חדשה" בקוראינית).

 

דרום קוריאה התאהבה בכלבים הנשיאותיים, ופארק העלתה לפייסבוק תמונות שלה מחבקת אותם, ואמרה כי הם "בעלי הבית האמיתיים" במעון הנשיאותי. מאז שעברה לבית הכחול המליטה הכלבה "סארום" שבעה גורים. שלשום, כשפארק עזבה את המשכן, היא השאירה את כולם מאחור.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

דובר לשכת הנשיאות אמר כי צוות הבית הכחול מטפל בתשעת הכלבים, וימצא להם בית חדש. "אנחנו מתכננים למסור אותם למי שידאג להם כמו שצריך", אמר הדובר קים דונג ג'ו, והוסיף שהנשיאה היוצאת "אמרה לצוות להשגיח על הכלבים ולמצוא להם בית חם".

 

המעשה של פארק עורר זעם גדול ברשתות החברתיות. "איך אפשר לנטוש את המשפחה שלך כמו זוג נעליים?", כתב אחד הגולשים. "כלבי ג'ינדו לעולם לא בוגדים בבעליהם. פארק היא זו שבגדה בהם", כתב גולש אחר. בבריטניה נזכרו הגולשים בדיוויד קמרון, שהתפטר מראשות הממשלה בבריטניה והשאיר בדאונינג 10 את החתול לארי. קמרון הגן על החלטתו ואמר שהחתול לא שלו אלא שייך למעון ראש הממשלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
חמישה מהכלבים של פארק
צילום: רויטרס
מומלצים