שתף קטע נבחר

אמן הציב תמרור תנועה בלונדון: היזהרו מיהודים

באחת השכונות החרדיות ביותר, ליד בית כנסת, הוצב תמרור תנועה ובו צללית של גבר יהודי חרדי. הוא חולל סערה בקרב התושבים, ואז הודיע אמן צרפתי: "אני מתנצל, הצבתי אותו במסגרת פרויקט צילום שנועד דווקא להציג את הרב-גוניות של לונדון"

תושבי הזכונה הזדעזעו. תמרור התנועה "היזהרו מיהודים" (צילום: הטוויטר של ארגון "שומרים") (צילום: הטוויטר של ארגון
תושבי הזכונה הזדעזעו. תמרור התנועה "היזהרו מיהודים"(צילום: הטוויטר של ארגון "שומרים")

 

תושבי אחת השכונות החרדיות ביותר בלונדון נדהמו לגלות כי באחד הרחובות בשכונה הוצב תמרור תנועה "היזהרו מיהודים" ובו צללית שחורה של גבר יהודי חרדי. רק שעות אחר כך הודיע אמן צרפתי כי הוא אחראי להצבת התמרור והסביר כי לא הייתה בו שום כוונה אנטישמית.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

רשת החדשות הבריטית BBC דיווחה היום (יום ד') שארגון "שומרים", ארגון שיטור קהילתי שפועל בקהילה היהודית בלונדון במטרה להילחם באנטישמיות, היה זה שהבחין בתמרור התנועה ליד בית כנסה בשכונת סטמפורד היל - ודיווח למשטרה. התמרור הוצב כנראה במהלך חגיגות פורים.

 

 

חברת הפרלמנט מהלייבור דיאן אבוט גינתה את התמרור השנוי במחלוקת וכתבה בטוויטר שלה: "דוחה. לא מקובל".

 

בשכונת סטמפורד היל חיים יותר מ-20 אלף יהודים חרדים. בארי בארד, איש ארגון "שומרים" בשכונה, אמר שתמרור התנועה "היזהרו מיהודים" זעזע את כל הקהילה. "התמרור עורר דאגה רבה בקרב התושבים היהודים המקומיים, בייחוד בשל קרבתו לבית כנסת", אמר בארד בראיון לעיתון Evening Standard.

 

אבל בערב הודה צלם צרפתי, פרנק אלה, כי הוא אחראי להצבת התמרור. הוא אמר כי הכוונה בו אינה אנטישמית – הוא הוצב שם במסגרת פרויקט אמנות. לדבריו הוא הציב כ-20 תמרורים נוספים ובהם כמה דמויות כגון אישה זקנה עם סל קניות. "אני מבקש לשלוח התנצלות גדולה גדולה לקהילה היהודית", אמר. "הפרויקט פשוט נוגע לסוגי האנשים שמסתובבים בלונדון ושהופכים את לונדון לעשירה ונחמדה כל כך".

 

ארגון הצדקה The Community Security Trust, שמתעד תקריות אנטישמיות ומספק אבטחה לקהילה היהודית בבריטניה, פרסם בחודש שעבר דו"ח לפיו בשנת 2016 נרשם שיא בתקריות אנטישמיות בבריטניה.

 

לפי הארגון, בשנה שעברה אירעו בממלכה יותר משלוש תקריות אנטישמיות ביום בממוצע וסך הכול 1,309 תקריות אנטישמיות - עלייה של 36 אחוזים לעומת 2015. מדובר במספר שיא של תקריות אנטישמיות בבריטניה מאז שארגון הצדקה CST החל לתעד אותן בשנת 1984. השיא הקודם, לפי רשת "סקי" הבריטית, היה 1,182 בשנת 2014.

 

הסוגים הנפוצים של תקריות אנטישמיות היו תקיפות מילוליות בפומבי, הודעות שנאה דרך המייל וכתובות גרפיטי. ב-81 מקרים היה ונדליזם ונזק לרכוש יהודי, בנוסף ל-107 תקיפות אלימות על רקע אנטישמי - המספר הגבוה ביותר שנרשם בבריטניה זה שש שנים. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הטוויטר של ארגון "שומרים"
"דוחה". תמרור התנועה "היזהרו מיהודים"
צילום: הטוויטר של ארגון "שומרים"
מומלצים