שתף קטע נבחר

אחרי ההתאבדות: חשש מפרסום תכתובות של החוזרת בשאלה

תמי מונטג, בתה של אסתי וינשטיין ששמה קץ לחייה לאחר שעזבה את חסידות גור ונותקה ממשפחתה, התלוננה כי אדם פרץ למייל של אמה ובשל כך היא חוששת מחשיפת התכתבויות אישיות שלה. פרקליטה: "צעד אמיץ של בחורה שלא מוכנה להבליג על חדירה בוטה למקום הכי אינטימי"

 

אסתי וינשטיין ()
אסתי וינשטיין

תשעה חודשים לאחר שאסתי וינשטיין שמה קץ לחייה, השדים מחסידות גור ממשיכים לרדוף אותה. במשפחת המנוחה מעריכים כי אדם מהחסידות פרץ באחרונה לתיבת הדואר האלקטרוני שלה. לטענת בני המשפחה, האיש אף יצר קשר עם קרוב משפחתה של וינשטיין. בתה, תמי מונטג, חוששת שתכתובות אישיות של אמה יפורסמו, ובשל כך הגישה תלונה במשטרת רמת גן.

 

בתלונה נטען כי האיש שיצר קשר עם בת המשפחה, סיפר לה כי פרץ למייל של וינשטיין ואף נחשף להתכתבויות האישיות. עוד נטען כי המתקשר אף הציג הוכחות לכך שהוא מחזיק בידיו את התכתובות עם הבת ועם אנשים נוספים.

הבת תמי מונטג. התלוננה במשטרת רמת גן (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
הבת תמי מונטג. התלוננה במשטרת רמת גן(צילום: דנה קופל)

עו"ד דניאל חקלאי, שמייצג את מונטג, אמר: "מדובר בצעד אמיץ ומתבקש של בחורה צעירה ונבונה שלא מוכנה להבליג על חדירה בוטה כל כך למקום הכי פרטי והכי אינטימי הן בחיי אמה המנוחה והן בחייה שלה. קשה לתאר את עוצמת הפגיעה ואת עוצמת החודרנות והפולשנות שטמונות במעשה הזו".

 

הוא הוסיף כי "פריצה לחשבון מייל של אישה מנוחה שסבלה עמוקות בחיים שלה בשילוב חדירה לתכתובות האינטימיות ביותר של בתה - זה שילוב חמור ביותר. אנחנו מקווים שמשטרת ישראל תטפל בדברים במהירות וביעילות. ובעיקר אנחנו מקווים שהאחראי למעשה הזה יועמד לדין וייענש".

 

הבת עצמה אמרה: "אני לא מצליחה להבין מה מביא אדם לעשות מעשה מרושע כל כך, ואני סומכת על המשטרה שתעשה עבודתה על הצד הטוב ביותר ותגיע אליו".

 

שבע שנים של ניתוק

וינשטיין, בת 50 במותה, שמה קץ לחייה ביוני בשנה שעברה. בעלה ושש מתוך שבע בנותיה ניתקו את היחסים עמה לפני שבע שנים, לאחר שהיא החליטה לעזוב את חסידות גור ולחזור בשאלה.

 

וינשטיין הוכרזה כנעדרת אחרי שעזבה את ביתה ביישוב אזור. גופתה נמצאה כעבור שבוע בחניון בחוף הים באשדוד והיא הותירה אחריה מכתב התאבדות. וינשטיין ציינה במכתב כי היא לוקה בנפשה ולא מתפקדת: "כמו שהיית עושה תאונת דרכים ונפגעת, ככה אני פגועה נפשית".

 

במכתב ההתאבדות צוין עוד כי "אני מבינה שאני חולה ותלותית ואני לא רוצה להמשיך ולהיות למעמסה עליכם. אל תשקיעו הרבה בטקס, משהו צנוע עם המון פרחים, ותזכרו שזה מה שבחרתי שהכי טוב בשבילי. גם אם תגידו שאני אנוכית, אני מקבלת בהבנה את חוסר ההבנה שלכם".

 

תמי, הבת היחידה שעזבה עם וינשטיין את החסידות, סיפרה אז כי ההחמרה במצבה הנפשי של אמה קשורה בספר אוטוביוגרפי שכתבה על תהליך היציאה בשאלה. לדבריה, אמה סיפרה לה שמאז שהחלה לכתוב, "כל הפצעים נפתחו והיא לא מצליחה לכסות אותם ולהמשיך הלאה".

עו"ד דניאל חקלאי ()
עו"ד דניאל חקלאי

וינשטיין הובאה למנוחות בבית העלמין ירקון. הבת תמי ביקשה מבאי ההלוויה להגיע לטקס עם פרחים כדי למלא את צוואתה האחרונה "להיקבר עם שירים ופרחים". גם בני המשפחה מחסידות גור הגיעו להיפרד מוינשטיין לפי מנהגי החסידות.

 

אחת הבנות שנותרה נאמנה להלכות גור אמרה אז: "נזכור ולא נשכח את היום המר והנמהר שבו עזבת את הבית. התחננו להסברים, ביקשנו לבוא איתך, אך הפנית ללבנו את הגב". הבת תמי אמרה בהלוויה: "אני כל כך אוהבת אותך ותמיד אוהב אותך. היית בשבילי הכול, חברה ואימא. דמות להערצה. אני לא חושבת שאצליח לדבר. אולי אגיע אלייך אחר כך ואדבר איתך".

 

הרב מנחם אירנשטיין, אביה של וינשטיין, נשא אף הוא דברים מעל קברה: "קשה לי לדבר עלייך. בשבילי תמיד היית כמו ב-43 שנותיך הראשונות, כשהיית טהורה. כיבוד ההורים שלך היה משכמך ומעלה. תמיד היית יד ימיננו. כשקרה משהו, בדקות היית באה אלינו וההתמסרות הייתה מלאה. אהבנו אותך כל כך".

פורסם לראשונה 16/03/2017 21:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים