שתף קטע נבחר

צילום: AP, רויטרס

"הוא נשא סכין באורך של כ-20 סנטימטר". עדויות מהפיגוע בלונדון

ג'יין ווילקינסון בדיוק צילמה את הביג בן כשהמחבל חלף לידה במהלך מסע ההרג שלו בלב הבירה הבריטית. עד אחר: "מישהו ריסק את המכונית על הולכי רגל, מעולם לא ראיתי משהו כזה". עד ראיה: "הייתה חבטה חזקה, צעקות ומהומה, ואחר כך רעש של יריות". אנשים נתקעו על גלגל ענק סמוך. שלושה בני אדם נהרגו בפיגוע

 

 

 

"צילמנו את הביג בן וראינו הרבה אנשים רצים לקראתנו, ואז היה איש אסיאתי בערך בשנות ה-40 לחייו שנשא סכין באורך של כ-20 סנטימטר. נורו שלוש יריות, חצינו את הכביש והסתכלנו. הוא לבש ג'קט, מכנסיים כהים וחולצה. הוא רץ דרך השערים, לעבר הפרלמנט, והמשטרה רדפה אחריו". כך סיפרה ל"דיילי מייל" ג'יין ווילקינסון שהייתה עדת ראייה לפיגוע בלונדון שבו נרצחו שלושה בני אדם וכמה בני אדם נוספים נפצעו.

 

הפיגוע בלונדון, ליד הפרלמנט הבריטי (צילום: mct) (צילום: mct)
הפיגוע בלונדון, ליד הפרלמנט הבריטי(צילום: mct)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

דיוויד טרנר, בן זוגה של ווילקנסון, סיפר על האירוע: "ראינו מנוסת בהלה של אנשים. אתה רואה את זה וחושב לעצמך מה לעזאזל קורה".

 

ריק לונגלי, עד ראייה אחר, סיפר: "הלכנו ליד תחנת הרכבת ושמענו בום, מישהו ריסק את המכונית על הולכי רגל. הם פשוט שכבו שם. איש הגיח מעבר לכתף ימין שלי עם סכין גדול ופשוט התחיל לדקור את השוטר. מעולם לא ראיתי משהו כזה. אני פשוט לא מאמין למה שראיתי".

 

סטיבן וואק, בן 55, הלך על גשר ווסטמינסטר ולדבריו ראה לפחות שתי גופות מונחות על הכביש ואחת במים. "ראיתי מישהו שוכב על הכביש וכאשר הסתכלתי יותר מקרוב ראיתי שהיו עוד שני אנשים בצד השני של הכביש. כאשר הסתכלתי הצידה ראיתי שהייתה גופה במים, עם דם מסביב לה".

 

טום פק עורך בעיתון האינדיפנדנט, צייץ בטוויטר: "הייתה חבטה חזקה, צעקות ומהומה, ואחר כך רעש של יריות, משטרה חמושה בכל מקום".

 

 

נסע על הגשר, דרס, והלך לכיוון הפרלמנט ()
נסע על הגשר, דרס, והלך לכיוון הפרלמנט

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

אנשים לא הורשו לרדת מהגלגל הענק שנמצא בסמוך (צילום: AP) (צילום: AP)
אנשים לא הורשו לרדת מהגלגל הענק שנמצא בסמוך(צילום: AP)

 

אנדרו וודקוק ראה את התקרית ממשרדו: "שמעתי יריות וצעקות והסתכלתי החוצה, הייתה שם קבוצה של 40 או 50 בני אדם שרצו מהגשר לכיוון כיכר הפרלמנט. זה נראה שהם בורחים ממשהו. כאשר הם הגיעו למקום שבו מוצבים שוטרים, אדם אחד רץ מחוץ להמון, זה נראה שהוא מחזיק סכין מטבח ארוכה. שמעתי רעש כמו של ירייה, או שלוש, והדבר הבא שראיתי זה שני אנשים שוכבים על הקרקע ואחרים רצים לעזור להם. אנשי משטרה חמושים הגיעו מהר למקום ושמעתי אותם צועקים לאנשים לצאת מהחצר".

 

דרס הולכי רגל ודקר שוטר

הפיגוע אירע בשעות אחר הצהריים, כאשר נהג דהר לעבר הולכי רגל סמוך לארמון ווסטמינסטר, בניין הפרלמנט הבריטי בלב לונדון. המשטרה דיווחה כי שלושה נרצחו, בהם שוטר, ועוד כעשרה נפצעו, במה שנראה כפיגוע דריסה ודקירה.

 

הנהג המשיך בנסיעתו והתנגש בגדר בניין הפרלמנט הלונדוני. הוא יצא מהרכב, נכנס לשטח הפרלמנט ודקר למוות שוטר. אז נוטרל מירי של המשטרה.

 

ראש הממשלה תרזה מיי אמרה כי מסע הדריסה ותקיפת השוטר נחקרים כאירוע טרור עד שיוכח אחרת, והיא תכנס ישיבת חירום. גורמים ביטחוניים מתארים את התוקף כגבר בגיל העמידה ממוצא אסיאתי.

 

על בניין הפרלמנט הוטל סגר והדיון שקיימו חבריו נפסק. חבר הפרלמנט גרנט שאפס כתב בטווויטר כי המשטרה הורתה לחברי הפרלמנט לזחול ולמצוא מקום מחסה.

 

מפקד משטרת לונדון קרא לציבור לגלות עירנות ואמר כי לפי שעה יישארו באזור כוחות המשטרה, כולל השוטרים החמושים. בעקבות המתקפה נסגר גשר ווסטמינסטר לתנועה, וגם תנועת הרכבת התחתית נעצרה. ליד מקום הפיגוע יש גלגל ענק ואנשים לא הורשו לרדת ממנו לזמן מה מחשש לחייהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אחד מפצועי הפיגוע
צילום: רויטרס
מומלצים