שתף קטע נבחר

ביוזמת ישראל: האו"ם יאמץ החלטה למניעת הטרדות מיניות

מטרת הצעת ההחלטה היא לעודד את המדינות החברות בארגון לקדם מאבק בהטרדה מינית במקומות העבודה, באמצעות שורה של צעדים. זו ההחלטה הישראלית הראשונה שמתקבלת באו"ם מזה יותר מחמש שנים

 

 

השגריר דנון. "צעד נוסף בהשתלבותה של ישראל כשותפה משמעותית ושווה באו"ם" ()
השגריר דנון. "צעד נוסף בהשתלבותה של ישראל כשותפה משמעותית ושווה באו"ם"

לאחר יותר מחמש שנים בהן לא התקבלה החלטה ישראלית חדשה באו"ם, צפויה להתקבל מחר (יום ו') החלטה חדשה העוסקת במניעת הטרדות מיניות במקום העבודה ביוזמת שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון.

 

המשלחת הישראלית לאו"ם קיימה בשבועות האחרונים מאמץ דיפלומטי אינטנסיבי מול נציגי המדינות השונות, כדי להעביר את ההחלטה במהלך כינוסה של ועידת האו"ם בנושא מצב האישה (CSW). הצעת ההחלטה הישראלית היא הראשונה לעסוק בסוגיית ההטרדות המיניות במקום העבודה ומהווה תקדים בנושא. ההחלטה מגנה את תופעת ההטרדות המיניות במקום העבודה ומעודדת את המדינות החברות לקדם את המאבק בתופעה באמצעות שורה של צעדים אפשריים.

 

בנוסף, טיוטת ההחלטה עוסקת בהעלאת המודעות, בחינוך למניעת התופעה ומתייחסת גם לתפקיד המעסיקים והחברה האזרחית בנושא. על פי ההחלטה, המדינות החברות יפנו למזכ"ל האו"ם כדי לפרסם דו"ח מצב מקיף בנושא ההטרדות המיניות במקומות העבודה ברחבי העולם.

 

דנון התייחס להחלטה: "אנחנו גאים לקדם באו"ם את הנושא החשוב הזה. ישראל רואה בשוויון המגדרי ובהצלחתן של נשים בשוק העבודה כנושא בעל חשיבות עליונה, ולכן בחרנו לפעול גם כאן נגד התופעה הפסולה הזו. אימוץ ההחלטה הזו באו"ם יהווה הישג וצעד נוסף בהשתלבותה של ישראל כשותפה משמעותית ושווה באו"ם".

 

יועצת זכויות האדם במשלחת ישראל לאו"ם, נלי שילה, אשר קידמה את ההחלטה, הוסיפה: "הטרדה מינית במקום העבודה היא תופעה מסוכנת הפוגעת בנשים ברחבי העולם ויש לעקור אותה מן השורש. ישראל גאה להילחם בהטרדות המיניות גם כאן, באמצעות בימת האו"ם".

 

מעמד האישה בשוק העבודה נמצא כיום במרכז סדר היום של האו"ם. ועידת האו"ם למצב האישה הגדירה את "העצמתן הכלכלית של נשים בשוק העבודה המשתנה" כנושא המרכזי של הכינוס השנתי שמתקיים החודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים