שתף קטע נבחר

הקרמלין: מארגני המחאה שילמו לצעירים להפגין

ממשלת רוסיה דחתה את קריאות האיחוד האירופי וארה"ב לשחרר את מאות מפגיני האופוזיציה שנעצרו במהלך ההפגנות אתמול: "ההפגנות היו לא חוקיות, פרובוקציה". מנהיג האופוזיציה נבלני נקנס ב-350 דולר ונשלח ל-15 יום בכלא

 

 

הקרמלין דחה היום (יום ב') את הקריאות של האיחוד האירופי וארצות הברית לשחרר את מפגיני האופוזיציה שנעצרו אתמול במהלך הפגנות מחאה "לא חוקיות", וטען שמארגני ההפגנות ברחבי רוסיה שילמו לצעירים להשתתף בהן.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ  

 

משטרת רוסיה עצרה מאות מפגינים ברחבי המדינה, בהם מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, לאחר שאלפי אנשים יצאו לרחובות למחות על השחיתות הציבורית ולדרוש את התפטרותו של ראש הממשלה דמיטרי מדבדב. לטענת הארגון שבראשו עומד נבלני, "הקרן למלחמה בשחיתות", מדבדב צבר נכסים אדירים, בהם נדל"ן, יאכטות, כרמים ואף בית לגידול ברווזים ומסיבה זו נשאו אתמול מפגינים רבים כרזות שבהן נראו ברווזי צעצוע צהובים.

 

מעצר מפגין במוסקבה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מעצר מפגין במוסקבה(צילום: רויטרס)
 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

מואשם שצבר נכסים אדירים, בהם נדל"ן, יאכטות וכרמים. ראש הממשלה מדבדב מככב בכרזות המפגינים (צילום: AP) (צילום: AP)
מואשם שצבר נכסים אדירים, בהם נדל"ן, יאכטות וכרמים. ראש הממשלה מדבדב מככב בכרזות המפגינים(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב שוחח עם כתבים במוסקבה, כינה את הפגנות המחאה "פרובוקציה", ואמר שהרשויות חוששות שפעילי אופוזיציה ינסו לעודד אנשים לעבור על החוק שוב בעתיד. עם זאת, אמר פסקוב, הקרמלין יקשיב לסיבה שבגינה יצאו אנשים רבים להפגין ברחובות הערים נגד הממשלה הרוסית. קודם לכן האשים הקרמלין את מארגני הפגנות המחאה בליבוי אלימות. פסקוב אמר שהקרמלין מכבד את הזכות להפגין, אבל טען שההפגנות אתמול לא היו חוקיות והאשים את המארגנים ב"הטעיה מודעת של האנשים".

 

גרמניה נגד רוסיה

ממשלת גרמניה מתחה ביקורת על מעצרם של מאות מפגינים ברוסיה. דובר הממשלה סטפן זייברט קרא לרוסיה לכבד את זכויות האדם שחשובים מאוד לדבריו לדמוקרטיה הרוסית. כמו כן, הממשלה הגרמנית גם מתחה ביקורת על המעצר ההמוני של מפגינים בבלרוס.

 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

מעצרו של מנהיג האופוזיציה נבלני (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מעצרו של מנהיג האופוזיציה נבלני(צילום: רויטרס)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מובל על ידי שוטרים לבית המשפט במוסקבה (צילום: AP) (צילום: AP)
מובל על ידי שוטרים לבית המשפט במוסקבה(צילום: AP)

סלפי בבית המשפט (צילום: AP) (צילום: AP)
סלפי בבית המשפט(צילום: AP)

האיחוד האירופי קרא לרשויות ברוסיה לשחרר את המפגינים העצורים. בהודעת האיחוד נמסר שפעולות המשטרה הרוסית "מנעו את הניצול הבסיסי של חופש הביטוי ההתאגדות בדרכי שלום - שהם זכויות יסוד מקודשות בחוקה הרוסית". בבריסל גם קראו לרוסיה לקיים את כל ההתחייבויות הבינלאומיות שלה, לקיים זכויות אלה ולשחרר ללא דיחוי את המפגינים הלא אלימים שנעצרו.

 

נבלני הופיע היום בבית משפט בעקבות השתתפותו בהפגנה הלא חוקית. השופט קנס אותו בסכום של 20 אלף רובל (350 דולר) בגין השתתפותו בהפגנה לא חוקית ופסק שהוא יישלח לכלא ל-15 ימים בגין אי ציות לשוטר.

 

מפגן המחאה אתמול, מוולדיווסטוק שבמזרח הרחוק של רוסיה ועד לערים הקרובות יותר ללב אירופה, היה כנראה הגדול ביותר שידעה רוסיה מאז הפגנות הענק נגד הנשיא ולדימיר פוטין לפני חמש שנים. ההפגנות ההן נערכו בשל הטענות לאי סדרים ולזיופים בבחירות לפרלמנט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מפגין עצור במוסקבה
צילום: AP
מומלצים