שתף קטע נבחר

הרב לוינשטיין: "מתנצל על הזלזול בבנות הלוחמות"

במכתב ששיגר לבוגרי הישיבה בעלי, כתב הרב כי דבריו הוצאו מהקשרם, וכי הוא מתנצל על הסגנון, אך לא על התוכן: "אני חושב שהן טועות ושמה שעושים להן הוא נורא, אבל לא נכון לזלזל בהן ובזה שגיתי. האישה היא הסטארט-אפ הטוב ביותר שברא הבורא בעולם"

 

הרב יגאל לוינשטיין, ראש מכינת "בני דוד" בעלי, שלח אמש (יום ב') מכתב לתלמידי הישיבה ולבוגריה, בעקבות הסערה התקשורתית שעוררו דבריו בחודשים האחרונים. לטענתו, דבריו הוצאו מהקשרם כשייחסו לו רמיזות מיניות נגד נשים. הוא הבהיר כי כשאמר על בנות שהן "אינן חמות" התכוון שאין בהן דביקות דתית ומאותה סיבה אמר כי הן יוצאות מהצבא כביכול לא יהודיות ויתקשו להתחתן עם בוגרי ישיבות. עם זאת, חזר הרב על התנצלותו בנוגע לסגנון הדברים, והודה כי לא היה זה נכון לזלזל בחיילות צה"ל.

 

לוינשטיין התבטא בחריפות נגד הומואים ונגד גיוס נשים לצבא ובהמשך תקף את החלטות בג"ץ. התבטאויותיו גררו ביקורת קשה של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שקרא לו להתפטר. לוינשטיין אף קיבל זימון לשימוע ממנכ"ל המשרד.

 

"אולי חלק מכם כועס, או אפילו מתבייש שלמד בעלי אצל הרב ה'חשוך'", פתח הרב לוינשטיין את מכתבו. "יש לי מחויבות כלפיכם, ועל כן מצאתי מקום להביע את דעתי בדברים קצרים המתייחסים אל הנושאים שעלו".

 

לדבריו, כראש מוסד המכשיר ומכין את בוגרי החינוך הדתי לשירות בצה"ל, חובה עליו להודיע לבני הנוער על "המצב החדש" בכל הקשור לעירוב בין גברים לנשים בצבא, ולהתריע על כך בפניהם, ולכן הוא מרבה לעסוק בהתמודדות הצפויה להם בנושא זה. "אחריות כבדת משקל ביותר היא שייכנסו הבנים לשירות כדתיים ויחזרו כדתיים", כתב. "משימה זו נעשית קשה מאד בימים אלה".

 

במכתב הסביר לוינשטיין: "עבורי, האישה היא הסטארט-אפ הטוב ביותר שברא הבורא העולם. זו המתנה הגדולה ביותר שהביא הבורא לעולם. לקיחת דבריי למקום שבו אני מזלזל או בז לנשים הוא ההיפך מכל השקפת עולמי. אני חושב שהן טועות ושמה שעושים להן הוא נורא, אבל לא נכון לזלזל בהן ובזה שגיתי. הסוגיה שממנה נוצרה הרגשה זו היא היחס ללוחמות בצה"ל. נשים נלקחו בשבי על-ידי התנועה הפמיניסטית. בזעקתי, אני מנסה להציל את הבנות מהשבי הפמיניסטי ולהיאבק על כבודן כנשים לפי היהדות".

 

בכנס שקיימו רבנים נגד "השפעת הרפורמה על זהותה של מדינת ישראל" בחודש יולי, טען לוינשטיין ביחס ללהט"בים: "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים, והקבוצה הזו מטריפה מדינה שלמה. היא נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעיז לפתוח את הפה ולצפצף". הוא כינה את חברי הקהילה הגאה "סוטים", והאשים את צה"ל כי אפשר להם להכניס את השקפת עולמם למערכת הצבאית.

 

בתחילת החודש, בהרצאה שנשא לתלמידים לקראת גיוס, לעג ראש המכינה לחיילות הקרביות, הגדיר אותן "לא חמות" ותהה מי יסכים להתחתן איתן. הוא לא חסך ביקורת גם מצה"ל, וטען: "ב'במחנה', זה העיתון של הצבא , 10 שנים היו רק תמונות של בנות. שאלתי: יש גם חיילים בנים בצה"ל? לא ראיתי אף תמונה של בן, ואם יש זה עם בנות. כולן עם צבעי הסוואה, וואלה איזה רבאקיסטיות, חבל על הזמן. מישהו אמר לי: אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, (אבל) אני לא יודע מי יתחתן איתן".

 

במאמר שפורסם החודש הוא תקף את בג"ץ תחת הכותרת "יהודי בביתך ובצאתך", ובחר לספר על ההפיכה הפוסט-מודרנית כשהוא מציין את סדרת פסדי הדין של בג"ץ שהוביל השופט אהרן ברק, כשהוא הופך, לטענתו, את ישראל ממדינת הלאום למדינת כל אזרחיה, "או במינוח אחר מדמוקרטיה של שלטון העם לדמוקרטיה של ערכים ליברליים פוסט-מודרניים".

 

לוינשטיין התייחס בין היתר ל"פסק דין קציר", שקבע כי ציונות במובן ההתיישבותי מהווה אפליה: "פסק הדין הזה עצר את האפשרות להקים יישובים יהודיים על מנת להמשיך וליישב את ארץ ישראל, במקומות בהם יהודים הם מיעוט".

 

לאחר מכן הוא התייחס ל"פגיעה במשפחה המסורתית". הוא ציין פסק דין שניתן בבג"ץ לזכותו של הדייל יונתן דנילוביץ', שתבע את חברת אל על בגין אפליה. על כך כתב לוינשטיין: "בפסק הדין, הדייל בעל הנטיות ההפוכות מאל על, קבע בג"ץ שזוגות חד-מיניים שווים לזוגות נורמלייםלוינשטיין המשיך לתקוף במאמר: "כך הוקמה בלי שהרגשנו מדינה כל אזרחיה. אם דוד בן גוריון הקים לפני כ-70 שנה את מדינת הלאום היהודי על-ידי החלטת הרוב, הרי שאהרן ברק ייסד את מדינת כל אזרחיה באישון ליל מבלי שהעם החליט על כך. זהו אולי המקור לתחושות הקשות כלפי בג"ץ, שעוטפת חלקים נרחבים בעם. לפי ברק, על אף שהרוב אינו מאמין בערכים הליברליים הנאורים, מחובתו של המיעוט הנאור 'לחנך' את העם לערכים ה'נאורים והמתקדמים'".


פורסם לראשונה 27/03/2017 23:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים