שתף קטע נבחר

סרטון חדש מעזה: איומים להתנקש בראשי מערכת הביטחון

האיומים בתגובה לחיסול בכיר הארגון, מאזן פוקהא, מסלימים. אתמול פרסם כלי תקשורת המזוהה עם חמאס סרטון חדש שבו איים על חיי ראשי מערכת הביטחון. כמו כן תלו שלט בעברית "קיבלנו את האתגר" - ציטוט מדבריו של חאלד משעל

 

 

 

במקביל לחקירה המאומצת בעזה סביב החיסול של בכיר הארגון מאזן פוקהא, ממשיך חמאס לאיים בתגובה. אתמול (ד') פרסם כלי תקשורת המזוהה עם הארגון סרטון ובו איים להתנקש בראשי מערכת הביטחון. בין היתר הוזכרו בסרטון כיעדים אפשריים שעליהם סומנה כוונת הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד יוסי כהן, האלוף אביב כוכבי, מפקד חטיבת עוז ("חטיבת הקומנדו") אלוף משנה דוד זיני, שר הביטחון אביגדור ליברמן והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.  

מתוך הסרטון שפרסם כלי תקשורת המזוהה עם חמאס - על הכוונת: ראשי מערכת הביטחון  ()
מתוך הסרטון שפרסם כלי תקשורת המזוהה עם חמאס - על הכוונת: ראשי מערכת הביטחון
כרזת איום של חמאס גם נגד שגרירי ישראל בעולם ()
כרזת איום של חמאס גם נגד שגרירי ישראל בעולם
 

ביום שישי האחרון רצחו אלמונים ביריות את פוקהא, איש חמאס ששוחרר במסגרת עסקת שליט, ונמלטו מהמקום. האירוע התרחש ליד ביתו של פוקהא, שנורה בראשו, בשכונת תל אל-הווא בעזה.

 

חמאס ממשיך לחפש רמז שיוביל לאיתור המבצעים או לסייענים שלהם. התובע הכללי ברצועת עזה הוציא צו חריג שאוסר על פרסום כל פרט מחקירת החיסול או פרט אחר הקשור בחקירה. הסגר המוחלט שהטיל חמאס על עזה החל מיום ראשון בבוקר נותר בעינו – כולל האיסור על דייגים לצאת לים. חמאס אישר רק לקבוצה מצומצמת מאוד של משפחות אסירים לצאת שלשום מהרצועה ולבקרם בבתי הכלא בישראל וכן לחולים העומדים בקריטריונים נוקשים ולכמה שרים פלסטינים מממשלת האחדות.

כרזה, בעברית, של חמאס בחאן יונס ()
כרזה, בעברית, של חמאס בחאן יונס
 

בתחילת השבוע נתלתה כרזת רחוב במחנה נוסיראת שבמרכז הרצועה שבה נראית דמותו של פוקהא ולידו נכתב פתגם בערבית שתורגם בעברית: "סוג הגמול יהיה לפי המעשה". במילים אחרות, חמאס מנסה להעביר מסר ולפיו הנקמה על החיסול תהיה ברמה ובאיכות שווה. הסרטון שפורסם אמש באמצעות כלי תקשורת מעזה המזוהה עם חמאס מסתיים באותו מסר בדיוק. במקביל הוצב אתמול בחאן יונס שלט רחוב נוסף בתגובה לחיסול מאזן פוקהא שבו נכתב בעברית, ערבית ואנגלית: "קיבלנו את האתגר". ציטוט המשפט שאמר חאלד משעל בעצרת הזיכרון לפוקהא ביום שני בערב שבו גם הכריז כי ישראל שינתה את כללי המשחק וכי חמאס מוכן ומקבל את האתגר הזה.

המצבה של מאזן פוקהא ()
המצבה של מאזן פוקהא

 

פוקהא נשפט בישראל בשנת 2003 לתשעה מאסרי עולם אחרי שהורשע בשליחת מחבל לבצע פיגוע התאבדות. המחבל התפוצץ באוטובוס של חברת אגד ליד צפת ורצח תשעה בני אדם. הוא שוחרר מהכלא בעסקת שליט בשנת 2011 ובעקבות חומרת מעשיו הוא גורש לרצועת עזה.

 

פוקהא לא זנח לרגע את דרך הטרור והיה אחד ממייסדי "מטה הגדה" ברצועת עזה שפעל תחת פיקודו של בכיר חמאס סאלח אל-ערורי, השוהה בחו"ל ואחראי על הפעילות הצבאית של חמאס בגדה המערבית. שותפו של פוקהא לניהול המטה הוא עבד אל-רחמן רנימאת מהכפר צוריף ששוחרר גם הוא בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה. השניים הקימו והכווינו חוליות צבאיות של חמאס בגדה מהרצועה. חלק לא מבוטל מהחוליות הללו נחשפו בשנים האחרונות על ידי השב"כ והחוליות הללו קיבלו מפוקהא ורנימאת פקודות לבצע פיגועים קשים נגד ישראלים כולל פיגועי התאבדות.


פורסם לראשונה 29/03/2017 21:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים