שתף קטע נבחר

טראמפ לצד מלך ירדן: "עובד מאוד קשה כדי ליצור שלום"

נשיא ארצות הברית ערך מסיבת עיתונאים עם המלך עבדאללה בתום פגישתם בבית הלבן. טראמפ: "אני עובד מאוד מאוד קשה כדי לנסות ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים". עבדאללה: "יוזמת השלום של הליגה הערבית יכולה לסייע להביא את הצדדים למו"מ"

 

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נועד הערב (יום ד') בבית הלבן עם עבדאללה מלך ירדן. בתום הפגישה אמר טראמפ במסיבת עיתונאים משותפת: "אני עובד מאוד מאוד קשה כדי לנסות ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים".

נשיא ארה"ב טראמפ ועבדאללה מלך ירדן, הערב (צילום: AP) (צילום: AP)
נשיא ארה"ב טראמפ ועבדאללה מלך ירדן, הערב(צילום: AP)
 

המלך עבדאללה אמר כי יוזמת השלום של הליגה הערבית יכולה לסייע לטראמפ בניסיונותיו להביא את הצדדים לשולחן המשא ומתן. לדבריו, מדינות ערב מוכנות לעשות כל שביכולתן כדי להביא את הצדדים למשא ומתן. מלך ירדן אף שיבח את מחויבותו של הנשיא האמריקני להתייחס לסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

 

הנשיא האמריקני נשאל גם על הטבח הכימי בסוריה, ואם מבחינתו סוריה חצתה קו אדום. "הוא חצה הרבה קווים מבחינתי", אמר טראמפ. הנשיא הוסיף כי ארה"ב ובנות בריתה ישמידו את דאעש ויגנו על אזרחים.

טראמפ ועבדאללה. דנו בסוגיה הפלסטינית (צילום: mct) (צילום: mct)
טראמפ ועבדאללה. דנו בסוגיה הפלסטינית(צילום: mct)

 

 

ציוץ התודה של המלך עבדאללה

 

אתמול דיווח העיתון "אל-חיאת" מפי גורמים מצריים כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הציג בפני נשיא ארצות הברית טראמפ את העמדה של מדינות ערב ביחס לדרישות "לפתרון צודק לסוגיה הפלסטינית בהסתמך על יוזמת השלום הערבית, ונגד העברת השגרירות האמריקנית לירושלים".

 

גורמים אמריקנים אמרו לעיתון כי אחד מהרעיונות שעלו בפגישות המצריות-אמריקניות בוושינגטון הוא קיום ועידת שלום שארצות הברית תארח הקיץ. שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, שוחח עם גורמים ערבים על אותה יוזמה. לפי הדיווח, בבית הלבן מצפים כי מצרים, ירדן ומדינות המפרץ ימלאו תפקיד אקטיבי בהמרצת הצד הפלסטיני להגעה לשולחן המשא ומתן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
טראמפ עם עבדאללה מלך ירדן, הערב
צילום: AP
מומלצים