שתף קטע נבחר

בני משפחת הנרצח בפיגוע בעפרה לליברמן: "מצפים שהמחבל יירקב בכלא"

שר הביטחון הגיע לביקור ניחומים בבית משפחת טהרלב בטלמון ושמע כי המחבל יצא עם ידיים מורמות בידיעה שאיש לא יירה בו. האם אביטל סיפרה: "יום לפני הרצח תכננתי לבקר את אלחי, עכשיו אני מבינה את הפספוס"

 

 

 

בני משפחתו של לוחם צה"ל סמל אלחי טהרלב ז"ל שנרצח אתמול בפיגוע בעפרה, אמרו היום לשר הביטחון אביגדור ליברמן שהגיע כדי לנחם כי הם מצפים שהמחבל מאלכ חאמד, לא ישוחרר. לדבריהם, המחבל יצא עם ידיים מורמות בידיעה שלא יהרגו אותו, ומלמל כי הוא מצטער. "אנחנו מצפים שהוא יירקב בכלא", אמרו לליברמן.

 

שר הביטחון ליברמן עם בני משפחת טהרלב, היום (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
שר הביטחון ליברמן עם בני משפחת טהרלב, היום(צילום: שאול גולן)

 

לדברי המשפחה, לא ייתכן שהמחבל ידע שהוא ייצא מזה בחיים ולא יקרה לו כלום. "המחבל יצא החוצה מהאוטו ואמר - I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry והרים ידיים, הוא מראש בא לפיגוע הזה לא במטרה למות, הוא בא במטרה שיתפסו אותו אחר כך. אני לא יודע מה אפשר לעשות עם דברים כאלה, מה אפשר לעשות?", שאל אחד מבני המשפחה. אחת מבנות הבית הוסיפה: "כולם עובר להם בראש אלאור אזריה".

 

בבית המשפחה בטלמון סיפרו היום על הבן שנרצח. האם אביטל אמרה כי ביום רביעי, יום לפני שנרצח, היא שוחחה עם אלחי ארוכות בזמן שהיה בעמונה. האם, שעברה דרך עפרה, תכננה לבקר את בנה, אך בסופו של דבר הדבר לא הסתייע. "עכשיו אני מבינה איזה פספוס גדול היה לי", היא אומרת בבית בטלמון, שם יושבת המשפחה שבעה.

 

סמל טהרלב ז"ל. "נתגעגע לנחת שלו" ()
סמל טהרלב ז"ל. "נתגעגע לנחת שלו"

 

בני המשפחה סיפרו כי רגע לפני הדריסה אלחי ז"ל היה בדרכו לחבר עם כוס קפה. "אלחי הוא ילד של נחת, תמיד הביא איתו נחת לכל המשפחה", סיפרה אימו. "הוא נרצח עם כוס קפה ביד, זה כל כך אופייני לאלחי. בחור שתמיד לוקח הכל בקלות וברוגע. הוא היה ילד זולה. ילד שאהב את הנוף הטבע ובעיקר את המעיינות. אתמול כשהיינו בדרך להלוויה הייתה לנו חצי שעה, אז הלכנו למעיין ושם כתבנו את ההספדים".

 

המחבל מאלכ חאמד. אמר שהוא מצטער ()
המחבל מאלכ חאמד. אמר שהוא מצטער

רגע מעצרו של המחבל, אתמול בעפרה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
רגע מעצרו של המחבל, אתמול בעפרה(צילום: EPA)

 

איתם סיפר על הרגע שבו נודע לו על מות אחיו: "כששמענו על האירוע אבא ואמא מיד ידעו, זו מעין תחושה של הורים, אי אפשר להסביר את זה. מיד כולם התקשרו והתחלתי לצמצם לבית וכבר לפני שהקצינים הגיעו כבר ידענו שזה אלחי. כואב לי שהצטרפנו למעגל המשפחות השכולות".

 

האחות רננה הוסיפה כי אלחי אהב לצחוק ולהצחיק. "אני זוכרת כשהוא סיים מסע כומתה באנו אליו לביסל"ח ושלחתי הודעה אלחי מה איתך, מתי נראה אותך? והוא החזיר לי הודעה בסלסולים והצחיק את כולנו. מאז שהוא בגולני הוא בסלסולים", שיתפה.

  

 

האח הצעיר מתניה סיפר: "לא היה יום שלא רבנו. תמיד היינו רבים בחדר על המזגן. אני זוכר ממנו את השקט והנחת. הייתה פעם אחת שמיהרתי למכולת והוא אמר לי 'תירגע מתניה, תנוח, קח את החיים בנחת'. כזה הוא היה, תמיד ידע לעשות נחת לכולם".

 

הלילה עצרו כוחות צה״ל של החטיבה המרחבית "בנימין" בשיתוף השב"כ, שוטרי מחוז ש"י ומג"ב את אחיו של המחבל בכפר סילוואד. במסגרת המבצע גם מופה ביתו של המחבל על ידי כוחות הנדסה. המבצע החטיבתי הוא חלק מ"תפיסת הסיכול המורחב" לפעילות מול כלל המעגלים התומכים של המחבל. נוסף על המעצר והמיפוי, החרימו הכוחות היתרים של קרובי משפחתו, תפסו שישה כלי רכב גנובים וכ-40 אלף שקל המהווים כספי טרור.

 

חאמד בן ה-21 נותר בחיים לאחר הפיגוע והעבר לחקירת שב"כ. הוא שייך לחמולת חאמד שמזוהה עם חמאס והוציאה מתוכה תשעה מחבלים שביצעו פיגועים ביהודה ושומרון במהלך השנים. המחבל עצמו נעצר על ידי ישראל בשנת 2015 כשניסה לחדור ליישוב אדם שבבנימין, אך שוחרר לאחר שלושה חודשים. שעתיים לאחר הפיגוע נערכה פשיטה על ביתו ובה נמצאו ממצאים שהעידו על כוונתו לבצע פיגוע, בין היתר תכתובות טלפוניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ליברמן בבית משפחת טהרלב, היום
צילום: גיל יוחנן
מומלצים