שתף קטע נבחר

נערה נפגעה מקליע, בצה"ל בודקים אם מדובר בכדור תועה מסוריה

בת 17 חשה כאבים בגבה, אך בבית חולים זיו בצפת חבשו את פצעיה ושחררו אותה. כמה שעות לאחר מכן היא התלוננה על כאבים ובדיקה יסודית חשפה את הימצאותו של הקליע. נבדק אם מדובר בכדור שהגיע מקרבות המתחוללים סמוך לגבול

בצה"ל בודקים אם פציעתה אתמול של נערה מהיישוב אלוני הבשן ברמת הגולן נגרם כתוצאה מקליע תועה שנורה מסוריה. לאחר הפציעה פונתה הנערה לבית חולים זיו בצפת, אולם שם חבשו אותה והיא שוחררה לביתה. לאחר שהתלוננה על כאבים היא הוחזרה לבית החולים, ובדיקה יסודית יותר חשפה כי היא נפגעה מקליע.

 

אתמול ישבה הנערה בת ה-17 עם חבריה סביב מדורה וחשה פגיעה בגבה. למקום הוזעקו צוותי מד"א וכן אנשי משטרה. על פי סברה ראשונית, בני הנוער השתמשו ב"כלב גז" (סוג של מתקן לחימום מהיר) שחימם אבן שהתפוצצה ופגעה בנערה.

 

היום לפנות בוקר נותחה הנערה והקליע הוצא. מבית החולים נמסר כי מצבה טוב, והיא נשארה להשגחה. ככל הנראה תשוחרר הנערה בהמשך היום. ל-ynet נודע כי בצבא בודקים כעת אם מדובר בקליע מהקרבות העזים שמתחוללים בסוריה, שכן אלוני הבשן קרוב מאוד לגבול.

 

במועצה האזורית גולן דורשים חקירה מקיפה. "אנחנו מצפים לסיום תחקיר של צה"ל ומשטרת ישראל לבדיקת אירוע ירי בו נפגעה נערה ביישוב אלוני הבשן", נמסר. "אנחנו מצפים לתוצאות תחקיר של בית חולים זיו בצפת כיצד הגיעה הנערה שנפגעה עם קליע בגבה ושוחררה מבית חולים לאחר חבישה, כאשר הקליע לא זוהה ונותר בגופה".

 

במהלך שנות הלחימה מסוריה היו מספר מקרים בהם נפגעו חיילים ואזרחים כתוצאה ממה שמכונה "זליגה". באוגוסט 2014 נפצע אדם שעבד ביקב באחד הקיבוצים ברמה, כאשר פגז סורי נפל במקום. ככל הידוע, זה המקרה הראשון בו נפגע אזרח ישראלים מקליע במהלך הלחימה בסוריה.

 

בבית החולים זיו בודקים את הנסיבות והשתלשלות האירוע. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות הדסה עין כרם
המחשה
צילום: דוברות הדסה עין כרם
מומלצים